خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

دردسرِ بازنشستگان علوم پزشکی برای گرفتنِ سنواتِ دوران خدمت/ نداشتنِ بودجه ارتباطی با کارگر ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۵۳۲

یکی از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌گوید: به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌ایم قرار بود کار را با شکایت پیش ببریم اما می‌گویند دولت بودجه ندارد، دانشگاه هم می‌گوید رأی دیوان بیاورید.

 یکی از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی ایران در تماس با خبرنگار ایلنا، از مشکلاتِ نیروهای این مجموعه برای دریافتِ حق سنوات و زنده کردنِ سابقه‌ی بیمه‌ی خود گفت. 

حجت الله جونش فراهانی، بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی ایران که پیشتر به عنوان نماینده کارگران در دانشگاه علوم پزشکی ایران فعالیت می‎کرده، گفت: از سال ۶۹ تا ۸۵ به عنوان نیروهای شرکتی در دانشگاه علوم پزشکی خدمت می‌کردیم. در سال ۸۵ از نیروی شرکتی به نیروی قراردادی تبدیل وضعیت شدیم و چون در ۱۵ سال خدمت به عنوان نیروی شرکتی، حق سنوات دریافت نکردیم، قرار شد بعد از بازنشستگی حق سنوات ۱۵ سال ابتدایی خدمتمان را بگیریم. 

این بازنشسته می‌گوید: در آن زمان، دانشگاه تعهد داد که حق سنوات، عیدی، مرخصی و تمام حقوق معوق نیروها را به جای شرکتهایی که در آن ۱۵ سال روی کار بودند، در زمانِ بازنشستگی یکجا پرداخت کند اما بعد از بازنشستگی دانشگاه به قول خود عمل نکرد. 

فراهانی می‌گوید: ظاهرا بخشی از مدارک در زمان انتقال دانشگاه ایران به دانشگاه تهران از بین رفته است؛ البته ما تمام مدارک از فیش حقوقی تا قرادادها و… را داریم اما باز دانشگاه زیرِ بارِ پرداخت این حقوق نمی‌رود. 

این بازنشسته می‌گوید: به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌ایم قرار بود کار را با شکایت پیش ببریم اما به ما می‌گویند دولت بودجه ندارد، دانشگاه هم می‌گوید رأی دیوان بیاورید. بودجه نداشتنِ دولت، به منِ کارگری که ۳۲ سال کار کرده‌ام چه ربطی دارد؟

فراهانی ادامه می‌دهد: علاوه بر حق و حقوق مربوط به سنوات و مرخصی و عیدی، در دورانی که نیروی شرکتی به حساب می‌آمدیم، سابقه‌‎ی بیمه‌ها به صورت ناقص رد شده است؛ برخی از همکاران ۲ سال، برخی ۳ سال و برخی هم بیش از ده سال سابقه‌ی بیمه برایشان رد نشده است در حالی که کار کرده‌اند. 

به گفته‌ی این بازنشسته، حدود ۵۰۰ کارگر بازنشسته و کارگرِ در شرفِ بازنشستگی، درگیرِ این مشکلات هستند، که اگر بازنشستگانی که پیش از این بازنشسته شده‌اند را هم به آن‌ها اضافه کنیم، تعداد افراد بسیار بیشتر از این‌ها می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز