خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفیِ طولانی مدتِ نیروهای مخابرات خوزستان/ هنوز رأی مراجع حل اختلاف اجرا نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۱۴۱

نیروهای مخابرات خوزستان، برج ۹ سال ۱۴۰۰ همزمان با گرفتنِ رأی از هیئتهای تشخیص و حل اختلاف باید به عنوان کارگر دائم به کار خود برمی‌گشتند. از آن زمان تاکنون یک سال و چهار ماه می‌گذرد اما کارفرما راضی به اجرای این حکم نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیروهای مخابرات خوزستان که اواخر سال ۱۴۰۰ با طرح دعوی در هیئتهای تشخیص و حل اختلاف توانستند رأی بازگشت به کار بگیرند از بلاتکلیفیِ خود بعد از گذشتِ بیش از یک سال از صدور رأی گفتند. 

این نیروها که تعداد آن‌ها حدود ۷۰ نفر است، بعد از دو دوره کار بدون قرارداد، با رأی مراجع حل اختلاف و بر اساس تبصره دو ماده ۷ قانون، کارگر دائم به حساب آمدند. طبق این تبصره قانونی، «در کارهایی که طبع آن‌ها جنبه مستمر دارد، در صورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود، قرارداد دائمی تلقی می‌شود.»

با این اوصاف، نیروهای مخابرات خوزستان، برج ۹ سال ۱۴۰۰ همزمان با گرفتنِ رأی از هیئتهای تشخیص و حل اختلاف باید به عنوان کارگر دائم به کار خود برمی‌گشتند. از آن زمان تاکنون یک سال و چهار ماه می‌گذرد اما کارفرما راضی به اجرای این حکم نمی‌شود. 

این نیروها می‌گویند: دیوان عدالت اداری، رأی اداره کار را نقض کرد و آن را مجددا به اداره کار ارجاع داد و ما مجدد همان رأی قبلی را از مراجع تشخیص و حل اختلاف گرفتیم و مجددا به محل کار مراجعه کردیم اما شرکتِ مخابرات از اجرای این رأی خودداری کرد. 

آن‌ها می‌گویند: بیش از یک سال است که رأی به نفع کارگران صادر شده اما ظاهرا قدرتِ شرکتی مخابرات به قدری زیاد است که حتی قانون هم نمی‌تواند مقابل آن بایستد!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز