خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد:

تهیه ۲۰۷ برنامه اجرایی و آموزشی در توافق نامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۶۱۴

غلامحسین حسینی‌نیا پایه و اساس تحقق شعار سال را مهارت آموزی، افزایش بهره وری و ایجاد ظرفیت اشتغال برشمرد و تحقق این مهم از رسالت‌های کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پایه و اساس تحقق شعار سال را مهارت آموزی، افزایش بهره وری و ایجاد ظرفیت اشتغال برشمرد و تحقق این مهم از رسالت‌های کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد. 

غلامحسین حسینی‌نیا (رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور)، در آئین مبادله توافق نامه‌های برنامه آموزشی، اجرایی ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها با اشاره به اینکه بازوی اجرایی آموزش نیروی کار مهارت و ایجاد اشتغال در وزارت کار، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است، افزود: بازار کار، صنایع و اصناف برای تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز خود ملزم به تعامل با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هستند که این موضوع می‌تواند منتج به درآمدزایی برای سازمان شود. 

وی بیان کرد: توافق نامه‌های اجرای برنامه آموزشی، اجرایی با ادارات کل استان‌ها در راستای گسترش نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب و تحقق اهداف اسناد بالادستی به ویژه سند تحول دولت مردمی مبادله می‌شوند. 

تفویض اختیارات اجرایی و درآمدها به مدیران کل استان‌ها

وی ادامه داد: استان‌ها در این برهه از زمان، به بلوغ در زمینه امور اجرایی رسیده‌اند و هر کدام به تنهایی سکان داری و هدایت آموزش‌های فنی و حرفه در استان خود رسیده‌اند و در همین راستا اختیارات اجرایی و درآمدها در سال ۱۴۰۲ به مدیر کل استان تفویض می‌شود تا با رعایت موارد قانونی و انصاف، انگیزه را در همکاران بالا برده و در راستای آن کیفیت آموزش‌های مهارتی را افزایش دهند. 

حسینی نیا تصریح کرد: تمام سعی ما بر آن است با اعتماد و افزایش اختیارات در استان‌ها کیفیت آموزش‌های مهارتی را افزایش داده و با تدابیر و درایت هر مدیر کل، از معاونین تا رؤسای مراکز و کارکنان خود را مسئول دانسته و در این کار مشارکت کنند. 

ضرورت تعامل بیش از پیش با شرکای اجتماعی مهارتی

معاون وزیر کار بیان کرد: برای تحقق این مهم تعامل با شرکای اجتماعی و ارتباط با بازار کار ضروری است، زیرا می‌تواند منجر به درآمدزایی برای استان شده که به جز سهم اندکی از آن برای هزینه کرد در موارد خاص، تمام آن به استان تعلق می‌گیرد. 

تهیه ۲۰۷ برنامه اجرایی و آموزشی در توافق نامه‌ها با برش استانی

در ادامه علی حسین شهریور (معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای) به تشریح توافق نامه‌های اجرای برنامه آموزشی، اجرایی در این توافق نامه پرداخت و گفت: در سال جاری ۲۰۷ برنامه اجرایی در حوزه‌های تدوین استاندارد، آموزش، سنجش و مسابقات با برش استانی تهیه شده است که در قالب توافق نامه به امضای رئیس سازمان و مدیران کل هر استان به امضا خواهد رسید و مبنای ارزیابی عملکرد ادارات کل در هر استان است. 

علی حسین شهریور افزود: با اشاره به اینکه، یکی از ابتکارات سازمان در سال جاری توزیع اعتبارات بودجه عمومی به تفکیک استان و ابلاغ آن همراه با برنامه به استانهاست تا ضمن شفافیت در حوزه مالی، اداره کل فرصت بهتری برای اتخاذ تدابیر لازم به منظور تحقق برنامه‌های خود داشته باشد. 

وی افزود: ۹۰ درصد در آمد اختصاصی ادارات کل از محل ارائه خدمات به استان مربوط تخصیص داده می‌شود و ۱۰ درصد نیز برای توسعه متوازن استان‌ها و برنامه‌های ملی سازمان هزینه خواهد شد. 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت تأکید کرد: برنامه سال ۱۴۰۲ در چارچوب نهضت ملی مهارت آموزی و در راستای چهار راهبرد اصلی سازمان یعنی ارتقاء وزن اجتماعی مهارت، توسعه و تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی، تربیت نیروی انسانی توانمند و توسعه نگر و توانمندسازی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای تدوین شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: در برنامه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است که حدود ۵/۳ میلیون نفر ساعت آموزش توسط بخش‌های دولتی و خصوصی به شاغلان، کارجویان و سایر متقاضیان مهارت آموزی ارائه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز