خبرگزاری کار ایران

در یک نشست مطرح شد؛

لزوم تقویت بستر کار و تولید با توسعه تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی کارگری

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۹۷۱

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی گفت: توسعه تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی کارگری در استان موجب تقویت بستر کار و تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا، کریم صادق زاده تبریزی در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی بخش حرف استان آذربایجان شرقی بر لزوم توسعه تشکل‌های کارگری استان تاکید کرد و گفت: انجمن‌های صنفی کارگری استان بایستی باتوجه به سابقه درخشان فعالیت خود در فعالیت‌های صنفی در مراکز تصمیم‌گیری هیأت‌های بدوی، تشخیص حل اختلاف حضور یابند و از حقوق کارگران دفاع کنند.

وی با بیان اینکه ما اعتقاد داریم تشکل‌های کارگری در راستای منافع کارگری می‌بایست «مستقل» اما «در کنار هم» قرار گیرند، اضافه کرد: هر تشکل کارگری دارای اساسنامه‌ای است که باید مطابق آن حرکت کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در ادامه به مقایسه وضعیت نهادهای کارگری در ایران و برخی کشورهای منطقه پرداخت و گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته و حتی کشورهای همسایه نهادهای کارگری دارای نقش تاثیرگذاری هستند اما ما هنوز نتوانسته‌ایم گام‌های اولیه را برداریم.

وی گفت: در حالی که بیش از نیمی جمعیت کشورمان را متعلق به جامعه کارگری و بازنشستگی است حتی یک نماینده کارگری در مجلس نداریم که از ما کارگران به طور مستقیم دفاع کند.

حمید ناموری (رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگری بخش حرف استان آذربایجان شرقی) نیز گزارشی از روند آغاز به دوره جدید فعالیت این کانون ارایه داد و گفت: در تلاش هستیم به زودی با همراهی کانون انجمن‌های کارگری بخش صنعت انتخابات کانون استان را برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز