خبرگزاری کار ایران

در یک دیدار مطرح شد؛

نمایندگان مجلس پیگیر پاسخگویی وزیر کار برای افزایش نامتعارف دستمزد کاگران باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۸۱۲

اعضای هیات اجرایی خانه‌کارگر استان آذربایجان شرقی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ با علیرضا منادی سفیدیان (نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی) دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، کریم صادق زاده تبریزی در دیدار نوروزی با علیرضا منادی سفیدیان (نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی) با اشاره به معضلات و مشکلات پیش روی کارگران و بازنشستگان به مصوبه اخیر نرخ حداقل حقوق اعلامی از سوی شورایعالی کار اشاره کرد و گفت: متاسفانه امسال حتی بر اساس آمارهای رسمی به سبد معیشت اعلامی سال ۱۴۰۰ نیز نرسیدیم و این نشان می‌دهد سفره کارگران هر روز از روز قبل تهی‌تر شده است.

صادق زاده با تأکید بر اجرای صحیح مفاد قانون کار در این زمینه، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که با پیگیری موضوع در صحن علنی مجلس و پاسخگویی وزیر، جامعه کارگری و بازنشستگی را از نگرانی نجات دهند.

رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز افزود: در صورتی که اقدامات نمایندگان مجلس برای پیگیری موضوع به نتیجه لازم نیانجامد باید از طریق شکایت به دیوان عدالت اداری به دنبال لغو مصوبه شورایعالی کار باشیم.

در ادامه این دیدار علیرضا منادی سفیدیان (نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی) از افزایش نامتعارف حداقل حقوق دستمزد کارگران همچنین کارگران بازنشسته انتقاد کرد و گفت: بر اساس مفاد صریح قانون کار افزایش حقوق‌ها بایستی حداقل بر اساس میزان تورم سالانه باشد که متاسفانه در دستمزد فعلی اعلامی به هیچ عنوان اثری از تورم واقعی دیده نمی‌شود.

وی گفت: از آنجا که دولت در تلاش بود افزایش ۲۰درصدی حقوق کارکنان دولت را در بحث حقوق کارگران نیز تسری ببخشد، بر همین اساس دولت با دخالت مستقیم و غیرمستقیم خود در نهایت افزایش ۲۷ درصدی را در حقوق کارگران عملی ساخت.

منادی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هر صورت برای دفاع از حقوق قشر زحمتکش جامعه کارگری و بازنشستگی سکوت نخواهند کرد، افزود: در بحث افزایش دستمزدهای کارگران بازنشسته در حالی که صراحت قانونی در خصوص مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی وجود دارد همچنین صراحت آشکار در خصوص افزایش حقوق بر اساس تورم سالانه وجود دارد، نمایندگان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحات لازم را خواهند خواست. همچنانکه با همدلی نمایندگان مجلس توانستیم مبلغ ۷۰هزار میلیارد تومان بودجه به سازمان تامین اجتماعی تخصیص دهیم و در زمینه افزایش حقوق ورتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان اقدامات مثبتی صورت دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز