خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران شهرداری رودبار برای «تبدیل وضعیت» در سال جدید

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۰۹۱

کارگران خدماتی شهرداری رودبار در سال جدید خواستار حذف شرکت پیمانکاری و عقد قرارداد مستقیم با شهرداری هستند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حدود ۷۰کارگر خدماتی قرارداد پیمانی شهرداری رودبار در استان گیلان خواستار حذف شرکت پیمانکار و عقد قرارداد مستقیم با شهرداری هستند.

این کارگران می‌گویند: نزدیک به ۷۰نفر هستیم که نامه تبدیل وضعیت شغلی ما حدود ۸سال به شهرداری ابلاغ شده اما هنوز اجرایی نشده است. در عین حال منتظر اجرای طرح ساماندهی کارگران پیمانکاری هستیم که از سوی مسئولان در حال پیگیری است.

آن‌ها مدعی‌اند که در نتیجه حضور پیمانکار مطالباتشان به صورت حداقلی پرداخت می‌شود و این موضوع آن‌ها را در شرایط بد مالی قرار داده است.

به گفته کارگران شهرداری رودبار، از دو ماه پیش قرارداد پیمانکار واحد خدمات شهرداری به دلیل کم‌کاری در کار و پرداخت نکردن به موقع حقوق کارگران فسخ شده و شهرداری پیمانکار جدید جایگزین کرده است.

یکی از کارگران پیمانکاری شهرداری رودباردر این‌باره گفت: سالهاست ما کارگران خدماتی شهرداری رودبار تحت مسئولیت چند شرکت واسطه‌ای مشغول کار بوده‌ایم، شرکتی که به بهانه تامین نیرو عملا هیچ نقشی در ارائه خدمات ندارد.

او افزود: حقوقی که از شرکت واسطه‌ای دریافت می‌کنیم کفاف زندگی‌مان را نمی‌دهد در عین حال مطالباتی از قبل شامل ۴ ماه حقوق، حق سنوات , حق اضافه کاری طلب داریم که هنوز پرداخت نشده است.

این کارگر پیمانکاری شهرداری رودبار با بیان اینکه بارها مسئله تبدیل وضعیت استخدامی خود را از شهرداری و شورای اسلامی شهر رودبارمطالبه کرده است، افزود: حذف پیمانکاران باعث برقراری عدالت در پرداخت حقوق و مزایا می‌شود و این انگیزه‌ی کارگران را برای کار افزایش می‌دهد.

او افزود: در چند سال گذشته حقوق کارگران پیمانی معمولا با دو تا سه ماه تاخیر پرداخت می‌شد اما از دو ماه قبل از عید با تغییر شهردار حقوق‌ها به طور معمول پرداخت می‌شود اما در حال حاضر چهار ماه حقوق ماههای فروردین تا مرداد ماه ۱۴۰۱کارگران (که در زمان مسئولیت شهرداری سابق بود) پرداخت نشده است. از شهردار فعلی درخواست داریم برای پرداخت مطالبات قدیمی کارگران چاره اندیشی کند.

به گفته وی؛ علاوه بر پرداخت دستمزدهای پایین، مسئله فقدان امنیت شغلی نیز ازجمله نگرانی‌های کارگران پیمانکاری شهرداری رودبار است. به عنوان نمونه قراردادهای کوتاه‌مدت موجب شده امنیت شغلی کارگران از دست برود. این درحالی‌ست که کارگران منتظر اجرای طرح ساماندهی کارگران پیمانکاری برای پایان بلاتکلیفی شغلی خود هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز