خبرگزاری کار ایران

وزیر کار:

دولت برای پرداخت مطالبات بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۲ تلاش می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۸۹۷

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هدف‌گذاری و تلاش دولت برای پرداخت مطالبات بازنشستگان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازنداران، «سیدصولت مرتضوی» در پانزدهمین نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران و دیدار با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان مازندران که با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: منابع و مصارف بودجه سال آینده ۲ هزار همت است. 

وی با بیان اینکه تلاش دولت این بود که استقراض نداشته باشد، افزود: دولت سیزدهم ۸۷ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تأمین اجتماعی را به بانک‌های عامل پرداخت کرده است. 

مرتضوی با بیان اینکه با خلق پول تورم مهار نمی‌شود، گفت: برای تعیین دستمزد باید با سه‌جانبه‌گرایی به توافق عادلانه برسیم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست دولت این است تا خرید خدمت را توسعه دهیم و ۱۲۰ درصد منابع بیمه تکمیلی و ۸۰ درصد شرح خدمات را برای بازنشستگان افزایش دادیم. 

مرتضوی افزود: آموزش کارگران را جدی بگیریم و نظام استاد شاگردی را راه بیاندازیم. 

وی گفت: نرخ بیکاری استان مازندران از نرخ بیکاری متوسط کشوری پایین است و این قابل تقدیر است. 

«سیدمحمود حسینی‌پور» استاندار مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه جریان کارگری استان انقلابی بوده و دلبستگی ویژه‌ای به نظام و انقلاب اسلامی دارد، گفت: در یک‌سال گذشته برای پیگیری مطالبات کارگران بیشترین وقت را گذاشته‌ایم. 

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: به همین منظور قرارگاه دانش‌بنیان را در استان با حضور رؤسای دانشگاه تشکیل دادیم. 

«علی بابایی‌کارنامی» نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بودجه کارآفرینی باید محقق شد، گفت: در حوزه درمان باید مشکلات رفع شود. 

وی با اشاره به اینکه مجلس ثابت کرده در خدمت مردم است، گفت: مشکلات جامعه کارگری را باید با وحدت همه گروه‌های کارگری و کارفرمایی حل کنیم. 

«علی باقری» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این نشست گفت: از جمله اقداماتی که پس از ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت تشکیل جلسات شورای هماهنگی در استان‌ها با حضور ۱۰ دستگاه اجرایی تابعه وزارتخانه براساس دستورالعمل بوده است. 

وی هم‌افزایی و همدلی بیشتر مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی تابعه با یکدیگر و شرکای اجتماعی استان را برای رفع مشکلات جامعه هدف از مهم‌ترین اهداف تشکیل شورای هماهنگی عنوان کرد و افزود: تاکنون ۹۶ درصد مصوبات این شورا عملیاتی شده است. 

همچنین در این نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان مازندران به بیان دغدغه‌ها، مطالبات و راهکارهای خود در سطح استانی و ملّی پرداختند. 

سیدصولت مرتضوی با هدف شرکت در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران و همچنین آغاز عملیات ساخت دو فروند کشتی چندمنظوره ۳ هزار و ۵۰۰ تنی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) به مازندران سفر کرده است. 

حضور در مزار شهدای گمنام و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای سرافراز استان مازندران، دیدار با استاندار، بازدید از شرکت‌های تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره‌برون، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک‌گستر پارس در جویبار و بازدید از شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران در ساری از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه وزیر تعاون به مازندران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز