خبرگزاری کار ایران

سازمان جهانی کار هشدار داد:

تعداد کودکان فاقد پوشش بیمه و تامین اجتماعی در حال افزایش است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۷۵۵

بر اساس گزارش جدید سازمان جهانی کار (ILO) و یونیسف، تعداد کودکان بدون دسترسی به بیمه و تامین اجتماعی سال به سال در حال افزایش است و این موضوع آن‌ها را در معرض خطر فقر، گرسنگی و تبعیض قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارش مشترک جدید سازمان جهانی کار و یونیسف هشدار می‌دهد که بحران‌های متعدد اقتصادی جهان کودکان بیشتری را در فقر فرو برده و نیاز فوری به افزایش چتر تامین اجتماعی را ضروری ساخته است. 

بر اساس گزارش جدید سازمان جهانی کار (ILO) و یونیسف، تعداد کودکان بدون دسترسی به بیمه و تامین اجتماعی سال به سال در حال افزایش است و آن‌ها را در معرض خطر فقر، گرسنگی و تبعیض قرار می‌دهد. 

بیش از یک میلیارد نفر در دنیا باوجود داشتن شرایط حمایت و تامین اجتماعی فاقد پوشش بیمه‌ای هستند و کودکان آنان نیز به تبع آن‌ها فاقد تامین و بیمه هستند. اکنون نیز مسئله تامین اجتماعی همگانی برای کودکان در وضعیت هشدار قرار دارد. 

اکنون ۵۰ میلیون کودک جدید در بازه ۰-۱۵ساله از بیمه و تامین اجتماعی محروم شده‌اند. در فاصله زمانی بین ۱۵ سال این ۵۰ میلیون افزوده شده است. 

شهرا رضوی، مدیر اداره مطالعات تامین اجتماعی سازمان جهانی کار، در این زمینه اظهار کرده است: میزان گسترش پوشش بیمه کودک و خانواده در هر منطقه در جهان بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی کاهش داشته و هیچ کشوری در مسیر دستیابی به هدف توسعه پایدار برای دستیابی به پوشش تامین اجتماعی گسترده تا سال ۲۰۳۰ قرار ندارد. 

وی ادامه داده است: در آمریکای لاتین و به عنوان مثال، پوشش تامین اجتماعی طی ۵ سال اخیر به طور قابل توجهی از حدود ۵۱ درصد به ۴۱ درصد کاهش یافت. در بسیاری از مناطق دیگر، توسعه پوشش بیمه‌ای متوقف شده است. در آسیای مرکزی و جنوب آسیا؛ آسیای شرقی و آسیای جنوب شرقی؛ جنوب صحرای آفریقا؛ و آسیای غربی و شمال آفریقا از سال ۲۰۱۶ به ترتیب در حدود ۲۱ درصد، ۱۴ درصد، ۱۱ درصد و ۲۸ درصد بوده است. عدم ارائه حمایت اجتماعی کافی به کودکان، آن‌ها را در معرض فقر، بیماری، از دست دادن تحصیلات و تغذیه نامناسب قرار می‌دهد و خطر ازدواج کودکان و کار کودکان را افزایش می‌دهد. 

در سطح جهان، کودکان دو برابر بزرگسالان در فقر شدید زندگی می‌کنند. تقریباً ۳۵۶ میلیون کودک از یک میلیارد کودک نیز در فقر چند بعدی زندگی می‌کنند. به این معنی که دسترسی به آموزش، بهداشت، مسکن، تغذیه، بهداشت، یا آب ندارند. کودکانی که در فقر چندبعدی زندگی می‌کنند در دوره پسا کرونا حدود دو درصد افزایش یافته است که پیشرفت قبلی در کاهش فقر کودکان را معکوس کرده و نیاز فوری به حمایت اجتماعی را برجسته می‌کند. 

یکی از توصیه‌های سازمان جهانی کار در این رابطه عبارت است از: ایجاد و ارائه طیف گسترده‌ای از مزایای کودک از طریق سیستم‌های ملی تامین اجتماعی که خانواده‌ها را به خدمات بهداشتی و اجتماعی حیاتی و حمایت از کودکان متصل می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز