خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی عسلویه:

رئیس جمهور رنج‌های کارگران پیمانکاری را ببیند/ امیدمان به تصویب طرح ساماندهی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۶۱۲

حشمت‌الله سلیمانی گفت: کارگران پیمانکاری هیچ صدایی ندارند؛ امیدشان تنها به حذف واسطه‌هاست.

حشمت الله سلیمانی (رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران پالایشگاه چهارم پارس جنوبی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با سفر رئیس جمهور به بوشهر گفت: آخر هفته، رئیس‌جمهور فاز ۱۴ پارس جنوبی پارس جنوبی را افتتاح کردند و البته با گروهی از کارگران صحبت کردند و دغدغه‌ها و گلایه‌ها را شنیدند اما چه خوب بود که ایشان  نیم‌نگاهی نیز به مطالبه نیروهای مستمر پیمانکاری می‌انداخت.

او ادامه می‌دهد: چه خوب بود مسئولان پارس جنوبی در راستای حق و عدالت، به مطالبات نیروهای پیمانکاری پارس جنوبی توجه می‌کردند؛ نیروهای زحمتکش و مظلومی که در بدترین شرایط آب و هوایی و شغلی از جان مایه می‌گذارند، نه صدای رسا دارند و نه امنیت شغلی. نیروهای زحمتکشی که زحماتشان به نام دیگران مصادره می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه «به یاد می‌آوریم این سخن رئیس جمهور را که عدالت نیست چند نفر داخل اتاقی باشند با کار ‌یکسان اما حقوق متفاوت» می‌گوید: باید به ایشان بگوییم نه تنها این وعده عملی نشد بلکه اجرای ماده ۱۰در مورد نیروهای رسمی این شکاف را عمیق‌تر کرد هرچند که ما نسبت به اجرای آن اعتراضی نداریم بلکه درخواست داریم که شامل نیروهای پیمانکاری مستمر هم بشود؛ آیا اصلاً کسی زحمات شبانه روزی این نیروهای متخصص پیمانکاری مستمر (ارکان ثالت) را می‌بیند؟ دولتمردان چه جوابی دارند به کسانی که در خط مقدم تولید، بهره‌برداری و تعمیرات هستند اما حقوق‌شان نصف رسمی‌هاست؟

این فعال صنفی با تاکید بر اینکه امید تمامی نیروهای پیمانکاری مستمر به طرح  ساماندهی و حذف پیمانکاران است که نزدیک دو سال طول کشید تا بالاخره در مجلس مصوب شد؛ اضافه می‌کند: هرچند که این طرح برشی از طرح اصلی بود که نمایندگان با تلاش و زحمات فراوان توانستند آن را به تصویب برسانند؛ جا دارد از نمایندگان مجلس که در این مدت سنگ تمام گذاشتند تشکر کنیم؛ از شورای نگهبان استدعا داریم که در جهت عدالت و بریدن دست‌های واسطه، به طور قاطع طرح مذکور را تأیید نمایند تا انگیزه دوباره به نیروهای زحمتکش پیمانکاری تزریق شود و به آینده امید داشته باشند؛ امیدواریم لابی‌های پیمانکاران طرح را از مسیر تصویب و ابلاغ منحرف نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز