خبرگزاری کار ایران

گره شهرک امیرالمومنین(ع) کی باز می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۴۴۹

شهرک امیرالمومنین (ع) در شمال شهر پاکدشت واقع شده و قریب به دو دهه است که مالکان این اراضی به انتظار جواز ساخت نشسته‌اند. بازدید سید ابراهیم رئیسی برای اولین بار از این پروژه و دستور پیگیریِ مسئله، ظرف مدت یک ماه، مالکان این اراضی را امیدوار کرده است.

به گزارش ایلنا، قاسم یوسفی (مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن شهرستان پاکدشت) گفت: رئیس‌جمهور در دیدارِ اخیرشان از شهرستان پاکدشت و پروژه شهرک امیرالمومنین(ع) دستورِ رفع موانع اجرای این  پروژه را صادر کردند. سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان حفاظت از محیط زیست و اداره مسکن و شهرسازی از جمله معارضان این اراضی بودند. 

وی از آخرین پیگیری‌هایی که در رابطه با پرونده شهرک امیرالمومنین (ع) انجام گرفته است و در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه مساحت شهرک ۲۱۰ هکتار بوده اما فقط ۹۲ هکتار قرار است به بافت شهر پاکدشت الحاق شود، گفت: در نوزدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با تلاش‌های مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، متاسفانه فقط مشکلات شهرک امیرالمومنین(ع) به میزان ۹۲ هکتار در قالب سند میانکار طرح توسعه و عمران شهر پاکدشت برطرف می‌شود. 

یوسفی ضمن یادآوری با بیان اینکه در ابتدای تشکیل اتحادیه تعاونی‌های مسکن شهرستان پاکدشت بحث ۹۲ هکتار مطرح بوده، اظهار داشت: متاسفانه در دوره‌های گذشته، مسئولین سابق اتحادیه یک قطعه زمین را به چند نفر واگذار کرده بودند و از آنجا که زمینی با این متراژ برای این تعداد از اعضای اتحادیه وجود نداشت و مُضاف بر این سرانه‌ها به مقدار لازم تامین نشده بود و بخشی از ۹۲ هکتار را منابع طبیعی دست گذاشته بود و قسمتی هم سهم مسکن و شهرسازی بوده است، هیئت مدیره جدید که اخیرا روی کار آمد، مجبور به افزایش متراژ این پروژه شد و زمین‌های شهرک امیرالمومنین(ع) را به ۲۱۰ هکتار رساند. 

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن شهرستان پاکدشت در پاسخ به این پرسش که اکنون با توجه به اینکه زمین‌های پروژه شهرک امیرالمومنین به ۲۱۰ هکتار رسیده؛ چرا شورای عالی معماری و شهرسازی بحث الحاق ۹۲ هکتار را به شهر پاکدشت مطرح کرده است، افزود: در گذشته که آقای نگهبان مدیرکل وقتِ مسکن و شهرسازی استان تهران بودند، نامه الحاق ۹۲ هکتار از سوی مسئولان سابق اتحادیه به شورای عالی معماری و شهرسازی اعلام شده بود و متاسفانه با وجود اینکه هیئت مدیره فعلی اتحادیه، مکاتباتی در رابطه با درخواست الحاق ۲۱۰ هکتار داشته اما شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در نوزدهمین جلسه به همان درخواست قدیمی رسیدگی کردند. همچنین ما در پاسخ به مسئولین مربوطه اعلام کردیم اگر ۹۲ هکتار موجود بود که ما پیش از اینها مشکلات شهرک را حل کرده بودیم و نیازی به افزایش زمین نبود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سفر رئیس‌جمهور محترم به شهرستان پاکدشت و بازدید میدانی که از پروژه شهرک امیرالمومنین(ع) داشتند، با اشاره به کل اراضی اتحادیه بر مبنای ۲۱۰ هکتار دستور دادند تمامی موانع و مشکلاتی که مسیر این پروژه را سد کرده‌اند، برطرف شود و برای ۶۰۰۰ نفر مالکین این زمین‌ها مسکن ارزان قیمت احداث شود. جلساتی که در دفتر معاون اجرایی رئیس جمهور با حضور هیئت مدیره برگزار شده بود، این مقام محترم موافقت خود را با تمامیت این پروژه اعلام کردند و دستور رفع موانع و مشکلات شهرک امیرالمومنین(ع) ظرف مدت یک ماه صادر شد. متاسفانه تاکنون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به اصلاح خط مرزی اقدام نکرده و با الحاق این اراضی به شهر پاکدشت نیز موافقت نکرده‌اند و نگرانی خیل عظیمی از مستاجران و نیازمندان مسکن را باعث شده‌اند. 

شهرک امیرالمومنین(ع) در شمال شهر پاکدشت واقع شده و قریب به دو دهه است که مالکان این اراضی به انتظار جواز ساخت نشسته‌اند. بازدید سیدابراهیم رئیسی برای اولین بار از این پروژه و  دستور  پیگیریِ مسئله، ظرف مدت یک ماه، مالکان این اراضی را امیدوار کرده است. دستور رئیس‌جمهور البته هنوز به نتیجه نرسیده و برخی از مشکلات به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز