خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ثبت نام ۴۶۰هزار کارگر در سایت نهضت ملی مسکن/ شروع ساخت مسکن کارگری به شرطِ تخصیص زمین

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۵۱۸

مهدی مسکنی گفت: ۴۶۰ هزار کارگر در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ثبت‌نام کردند که اطلاعات آن‌ها در سامانه بارگذاری و برای معاونت رفاه فرستاده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی مسکنی (معاون تعاون وزارت کار) در جمع خبرنگاران در خصوص ثبت نام مسکن کارگری گفت: ۴۶۰ هزار کارگر در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ثبت‌نام کردند که اطلاعات آن‌ها در سامانه بارگذاری و برای معاونت رفاه فرستاده شده است. 

مسکنی در خصوص فرآینده ثبت نام گفت: کارگران باید در سایت نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند، بررسی اولیه انجام می‌شود و اطلاعات برای ما ارسال و در نهایت ما این اطلاعات را به معاونت رفاه می‌دهیم تا دهک‌بندی مشخص و بعد در قالب تعاونی‌ها این درخواست پیگیری می‌شود. 

وی در خصوص کارهای زیربنایی برای پیگیری مسکن کارگری گفت: همکاران ما شش ماه در جلسات کارشناسانه، آسیب‌های تعاونی مسکن در گذشته را تشخیص و اصلاح کردند. متناسب با این کار، ظرفیت تعاونی مسکن کارگری نوشته و ابلاغ شد. 

معاون وزیر کار گفت: به شرط تخصیص زمین، در وزارتخانه تعاونی‌ها شکل می‌گیرد و کار انجام می‌شود. 

مسکنی بیان کرد: در دوره‌ی مسکن مهر، دو میلیون و ۶۰۰هزار خانه ساخته شده که از این تعداد یک میلیون و ۹۰هزار مورد به صورت گروه‌سازی، انبوه‌سازی و تعاونی‌سازی بوده است، از این تعداد نیز ۸۴۰هزار مورد را تعاونی‌ها ساختند. از تعداد خانه‌های ساخته شده توسط تعاونی‌ها، ۸۰۲هزار مورد تحویل داده شده و هنوز ۳۸هزار مورد تحویل داده نشده که ۵هزار و پانصد مورد در دهه‌ی فجر تعیین تکلیف می‌شوند. 

وی ادامه داد: با این اوصاف، علی‌رغم تصویری که در کشور وجود دارد، مدل تعاونی‌ها موفق است. ۹۵درصد از اهداف ما محقق شده است. مشکل ۵درصد باقیمانده نیز به تکانه‌های بازار و شرایط اقتصادی متلاطم برمی‌گردد که این موضوع اجتناب‌ناپدیر است و البته اینها را باید با پیش‌بینیِ مدل‌هایی حل کرد. 

مسکنی گفت: یکی از موضوعاتی که در اساسنامه اصلاح شد، لغو مجوز تعاونی‌های بالای ۲۰۰ نفر بود، چون بالای این رقم مشکلاتی ایجاد می‌کند. 

معاون وزیر کار گفت: برای سهم بخش تعاون در اشتغال ۵۰هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ هدفگذاری شده و ما سعی می‌کنیم با کار جهشی این ۵۰هزار فرصت شغلی را در بخش تعاون ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز