خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران:

۵۳ درصد از جمعیت کل کشور تحت پوشش تامین اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۷۰۴

سعید حسینی گفت: جمعیت تحت پوشش بیمه‌شدگان تامین اجتماعی نسبت به قبل از انقلاب به بیش از ۸ برابر افزایش یافته است و از جمعیت کل کشور بیش از ۵۳٪ تحت پوشش حمایت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تامین اجتماعی است.

به گزارش ایلنا، سعید حسینی (مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ) که در حاشیه نشست شورای اداری اداره کل غرب تهران بزرگ سخن می‌گفت، افزود: یکی از آرمان‌های مهم خیزش عمومی و خواست فراگیر مردمی در انقلاب اسلامی «عدالت اجتماعی» بوده که طی این ۴۴ سال سازمان تامین اجتماعی بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی و در راستای برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور نسبت به قبل از انقلاب بیش از ۸ برابر از جمعیت شاغل ایران اسلامی معادل ۷۲٪ را تحت پوشش قرار داده است. 

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به گستردگی دامنه جامعه مخاطبان افراد تحت پوشش گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی و دومین تامین‌کننده درمان در سطح کشور و با تحت پوشش قرار داشتن بیش از ۳۸ میلیون نفر، تعداد بیمه‌شدگان اصلی و تبعی و ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران (اصلی و تبعی) خدمات بیمه‌ای و درمانی دریافت می‌کنند. 

حسینی با اشاره به عملکرد اداره کل غرب تهران بزرگ طی سال جاری تصریح نمود: تعداد کل بیمه‌شده اصلی این اداره کل ۱ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۴۱ نفر، تعداد کل بیمه‌شده اصلی و تبعی ۳ میلیون و ۱۱ هزار و ۸۴۸ نفر، تعداد کل مستمری‌بگیران ۳۵۸ هزار و ۱۳۸ نفر و تعداد کارگاه‌های فعال و نیمه‌فعال غرب تهران ۱۹۲ هزار و ۸۰۳ کارگاه است. 

وی با اشاره به تعداد برقراری مستمری و بازنشستگی بیمه‌شدگان تحت پوشش این اداره کل گفت: در هر روز کاری ۱۵۰ حکم مستمری صادر می‌گردد و تنها طی ۹ ماهه سال جاری ۲۸ هزار و ۷۳۹ نفر از بیمه‌شدگان به جرگه بازنشستگان پیوستند و برای متقاضیان برقراری در کارهای سخت و زیان‌آور طی ۹ ماه اخیر تعداد ۴ هزار و ۴۴۸ نفر پس از بررسی پرونده این عزیزان در کمیته‌های سخت و زیان‌آور در اداره کل غرب و شعب تابعه حکم بازنشستگی صادر گردید. 

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ صدور اسناد کوتاه‌مدت در سطح شعب این اداره کل را طی ۹ ماه سال جاری بیش از یکصد هزار سند دانست و افزود: طی این دوره ۳۷ هزار و ۴۹۳ نفر اروتز و پروتز دریافت کردند و به بیش از ۱۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان هدیه ازدواج پرداخت گردید. 

حسینی با اشاره به اهداف دولت سیزدهم و راهبردهای سازمان تامین اجتماعی، سه مفهوم «تحول»، «عدالت» و «اعتماد» را سه شاخص مهم در راهبردهای تحولی این سازمان برشمرد و گفت: توسعه پوشش بیمه همگانی برای آحاد مردم، هوشمندسازی تامین اجتماعی، کنترل منابع و مصارف، مبارزه با فساد و صیانت از اموال و دارایی‌های سازمان را به جدیت دنبال می‌کنیم. در راستای توسعه طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و با کسب مقام اول در سطح ادارات کل تامین اجتماعی در سراسر کشور، اداره کل غرب تاکنون بیش از ۵۹ هزار و ۲۰ نفر از دانشجویان و ۴۲ هزار و ۱۰۲ نفر از زنان خانه‌دار را تحت پوشش تامین اجتماعی قرار داده است. 

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ابلاغ سیاست‌های کلی تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری در ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ و توصیه ایشان در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی که همانا توسعه عدالت اجتماعی است را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: تاکنون ۵۳٪ از کل جمعیت کشور تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی قرار دارند. امیدوارم با بهره‌گیری از ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی چتر حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی بر همه آحاد جامعه گسترده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز