خبرگزاری کار ایران

صادقی:

ردیف‌های غیر ضرور بودجه را کم کنید و سهم تامین اجتماعی را بدهید!/ در جشن پیروزی انقلاب از سفره‌ی کارگران و بازنشستگان می‌کاهید؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۴۹۸

حسن صادقی گفت: سه پیشنهاد برای سهم سازمان در بودجه مطرح بود؛ ۱۸۰ هزار میلیارد تومان، ۱۲۰هزار میلیارد تومان و ۹۰هزار میلیارد تومان که هر سه پیشنهاد به این بهانه رد شده است! اگر قرار نیست سقف بودجه از آنچه تعیین شده بالا بزند، پس ردیف‌های دیگر را کم کنید و سهم سازمان را بدهید که شعارهای انقلاب و معیارهای امام و دیدگاه‌های رهبری در دفاع از محرومان را محقق کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، در مراسم بزرگداشت دهه فجر، که بعد از ظهر امروز (یکشنبه ۱۶ بهمن) برگزار شد، گفت: ما با اقشار ضعیف جامعه سروکار داریم، همان قشری که انقلاب را به پیروزی رسانده و همچنان پای اهدافِ خود باقی مانده اما کمترین بهره را از مزایای انقلاب برده است. تصور کارگران این بود که انقلابِ اسلامی آن‌ها را به حقوق خود می‌رساند و دیگر برای گرفتنِ حق خود نیازی به حضور در خیابان ندارند. 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی محاسن بسیاری دارد؛ این انقلاب برگرفته از اصول اسلام و مذهبِ تشیع است این انقلاب متعلق به محرومین و عدالت‌گستر است؛ اگر کاستی وجود دارد این کاستی باید به پایِ مسئولان نوشته شود و نه انقلاب. 

صادقی بیان کرد: اینکه بر حُسن انقلاب تاکید کنیم و قبح را نگوییم به انقلاب جفا کرده‌ایم؛ بزرگترین حُسن انقلاب آزادی بود و اوایل انقلاب این آزادی نمایان شد. برخی می‌گویند انقلاب نتوانست آنچه را که می‌خواستیم محقق کند ما هم این را قبول داریم؛ اما باید توجه کنیم که بعداز انقلاب سنگ‌اندازی‌های بسیاری شد؛ جنگ و تحریم اجازه نداد ما قدم از قدم برداریم و به اهداف خود برسیم و باعث شد در بسیاری از مسائل درجا بزنیم و نتوانیم تحولی بنیادین در حوزه‌ی اقتصاد ایجاد کنیم تا کارگران احساس رفاه نسبی داشته باشند. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: برای تحول باید از افکار و اندیشه‌هایی که ما را ثابت نگه داشته عبور کنیم. دائم می‌گوییم در حال رشد و توسعه هستیم اما واقعیت این است که درجا می‌زنیم. انقلاب اسلامی که بر عدل و حقوق برابر تاکید داشت نباید به جایی می‌رسید که سی درصد جامعه زیر خط فقر باشند! 

صادقی بیان کرد: اگرمشکلات را نگوییم و از نگرانی کارگران و بازنشستگان صحبت نکنیم بر انقلاب ظلم کرده‌ایم. ما باید در حوزه‌ی اقتصاد تحولی اساسی رقم بزنیم. دولت باید حوزه‌ی اقتصاد را مانند حوزه‌ی نظامی پیش می‌بُرد. باید سازمان تامین اجتماعی و بیمه‌شدگان آن را به جایی می‌رساند که مستمری‌بگیرانِ آن امروز نیازمند نباشند. 

وی تاکید کرد: در حوزه‌ی اقتصاد انقلابی عمل نکردیم و نگاه ما لیبرالیستی بود؛ نتیجه‌ی چنین نگاهی اوضاعی است که امروز می‌بینیم؛ وضعیتی که در آن عده‌ی بسیاری فقیر و عده‌ی اندکی ثروتمند هستند و شکاف طبقاتی به وضوح خود را نشان می‌دهد. 

صادقی در بخش دیگری از صحبتهایش به بودجه‌ی ۱۴۰۲اشاره کرد و گفت: انقلاب ما انقلاب دفاع ازمحرومان بود و این جشن برای یادآوری شعارهای اول انقلاب است. متاسفانه آنچه در لایحه بودجه می‌بینیم خلافِ این شعارهای اصیلِ انقلابِ اسلامی است. 

وی توضیح داد: در لایحه‌ی بودجه‌ی سال آتی، سهمی برای سازمان تامین اجتماعی که بزرگترین صندوق حامی فقرا است در کمیسیون تلفیق به تصویب نرسیده است. در واقع آن‌ها به این بهانه که دولت از رهبری نقل قول کرده‌اند که بودجه از سقفِ تعیین شده فراتر نرود، این سهم را برای سازمان ندیده‌اند. 

صادقی گفت: مگر انقلاب با شعار دفاع از محرومان به پیروزی نرسیده است پس چرا بودجه برای دفاع از محرومان نباید تغییر کند؟ مگر شعار دولت دفاع از محرومان و ضعفا که کارگران و بازنشستگان را نیز شامل می‌شود نبوده است؟ چرا دولت و مجلس سهمی را برای این سازمان، که بزرگترین طلبکار دولت است، تعیین نمی‌کند؟ چرا به این بهانه که سقف بودجه افزایش پیدا نکند، ردیف سازمان تأمین اجتماعی را حذف می‌کنند؟ 

وی گفت: سه پیشنهاد برای سهم سازمان در بودجه مطرح بود؛ ۱۸۰ هزار میلیارد تومان، ۱۲۰هزار میلیارد تومان و ۹۰هزار میلیارد تومان که هر سه پیشنهاد به این بهانه رد شده است! اگر قرار نیست سقف بودجه از آنچه تعیین شده بالا بزند، پس ردیف‌های دیگر را کم کنید و سهم سازمان را بدهید که شعارهای انقلاب و معیارهای امام و دیدگاه‌های رهبری در دفاع از محرومان را محقق کنید. 

صادقی گفت: در جشن پیروزی انقلاب از سفره‌ی کارگران و بازنشستگان می‌کاهید و بر ردیف‌های غیر ضروری می‌افزایید؟! مجلس می‌خواهد در این جشن بزرگ ما را به خیابان بکشد؟ ندیدن سهمی برای سازمان تامین اجتماعی یعنی اجتماع مقابل مجلس و ما نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تاکید کرد: ندیدنِ سهم سازمان بر اساس این سه پیشنهاد خلاف مشی و مسیرِ تعریف شده‌ی انقلاب است. ما با اقداماتی که شعارهای انقلاب را نادیده می‌گیرد مقابله می‌کنیم. ما خواستار دیدنِ سهم سازمان بر اساس تعهد دولت مبتنی بر ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی هستیم و اگر این اتفاق نیفتد مقابل مجلس دست به اجتماع می‌زنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز