خبرگزاری کار ایران

افتتاح دو بخش درمانی در مراکز سازمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۳۰۵

بیمارستان شریعتی اصفهان یکی از مهم‌ترین مراکز بیمارستانی سازمان تأمین اجتماعی در استان اصفهان است و برای ایجاد و تجهیز بخش جراحی قلب این بیمارستان، بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش ایلنا، همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، بخش جراحی قلب بیمارستان تأمین‌اجتماعی شریعتی اصفهان با دو اتاق عمل و ۶ تخت مراقبت‌های بعد از عمل با حضور معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید. 

بیمارستان شریعتی اصفهان یکی از مهم‌ترین مراکز بیمارستانی سازمان تأمین اجتماعی در استان اصفهان است و برای ایجاد و تجهیز بخش جراحی قلب این بیمارستان، بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است. 

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی و هیأت همراه همچنین در جریان سفر به استان اصفهان و شرکت در مراسم افتتاح بخش جراحی قلب بیمارستان دکتر شریعتی که همزمان با ایام‌الله دهه فجر و سالروز میلاد مسعود امیرالمؤمنین علی (ع) انجام شد، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان دکتر شریعتی و بررسی روند ارائه خدمات به بیماران در این بیمارستان، با اهدای گل، این ایام مبارک را به کارکنان و بیماران بستری در این بیمارستان تبریک گفتند. 

مهدی اسلامی (معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی) در حاشیه مراسم افتتاح این بخش گفت: بیمارستان شریعتی اصفهان از بیمارستان‌‎های بزرگ سازمان تأمین اجتماعی است که با ۳۵۰ تخت فعال، در خدمت بیمه‌‎شدگان قرار دارد و با افتتاح بخش جراحی قلب این بیمارستان، شاهد ارتقای خدمات بیمارستان به جامعه شریف بیمه‌شدگان و بازنشستگان خواهیم بود. 

اسلامی، معاون درمان و ناقوسی، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی همچنین در سفر به استان اصفهان از برخی مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در شهرهای مختلف این استان بازدید کردند و در گفت‌وگو با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی برای رفع مشکلات و ارتقای خدمات درمانی تأمین اجتماعی در فولادشهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، درچه و لنجان تصمیمات لازم را اتخاذ کردند. 

آغاز اولین جراحی پیشرفته قلب به روشی ابتکاری در بیمارستان متعلق به سازمان تأمین اجتماعی

گفتنی است در ایام دهه فجر انجام یک جراحی پیشرفته قلب به روشی ابتکاری در بیمارستان تأمین اجتماعی شهید لواسانی در روز جمعه و در آستانه سالروز میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر، موجب نجات جان یک پدر ۳۶ساله شد. 

این بیمار که در روز تعطیل جمعه و به‌صورت اورژانسی به بیمارستان لواسانی مراجعه کرده بود، با حضور سریع تیم پزشکی و پرستاری این بیمارستان، تحت عمل جراحی قرار گرفت. 

بابازاده، جراح قلب بیمارستان شهید لواسانی که این عمل جراحی را انجام داد، در مورد این بیمار و مشکل وی گفت: بیمار مرد ۳۶ ساله‌ای بود که دو سال پیش تحت عمل جراحی تعویض ریشه آئورت قرار گرفته بود و در سیر بیماری به عارضه‌ای دچار شده بود که به سبب نشت خون، محوطه‌ای به نام «سودو آنوریسم» ایجاد شده بود که به ساختمان ریه بیمار دست‌اندازی کرده بود و بیمار با علائم خلط خونی به بیمارستان مراجعه کرد. 

براساس این گزارش، آنوریسم عارضه‌ای است که معمولاً در آئورت یا سرخرگ‌هایی که مغز، پاها یا دیواره قلب را تغذیه می‌کنند روی می‌دهد و اگر یک آنوریسم رشد کند، مانند یک بمب ساعتی عمل می‌کند که می‌تواند موجب خونریزی خطرناک یا حتی مرگ بیمار شود. 

این عمل جراحی که تاکنون در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی انجام نشده است در این بیمارستان، به روشی ابتکاری و ترکیبی انجام شد که در جریان آن و برای پیشگیری از خونریزی شدید هنگام باز کردن قفسه سینه بیمار، پیش از عمل جراحی بالنی در محل سوراخ ایجاد شده، باد شد تا از خونریزی شدید و افت فشار خون و آسیب احتمالی به مغز پیشگیری شود. 

برادر این بیمار با قدردانی از حضور و اقدام به‌موقع تیم پزشکی بیمارستان شهید لواسانی گفت: همه اعضای کادر پزشکی و پرستاری و اتاق عمل بیمارستان در روز جمعه، بلافاصله در بیمارستان حاضر شدند و با انجام این عمل جراحی، جان دوباره‌ای به برادر بیمارم بخشیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز