خبرگزاری کار ایران

محجوب:

برخی فکر می‌کنند مشکل کارگران با یارانه حل می‌شود/ صدقه نمی‌خواهیم، حقوق کارگران را بدهید!

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۳۹۴

دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: آنچه امروز به دست آورده‌ایم حاصلِ گذشت و تلاش کارگران است، اما همین کارگران امروز در شرایط و تنگنا قرار گرفته‌اند. برخی فکر می‌کنند با یارانه مشکل را حل می‌کنند اما ما صدقه نمی‌خواهیم. می‌گوییم پول کارِ کارگران را بدهید و نه بیشتر.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت دهه فجر در دانشگاه علمی و کاربردی خانه کارگر گفت: معیشت کارگر و بازنشسته و امنیت شغلی کارگران، مسئله مشترک همه ماست و در هر مناسبتی در خصوص آن صحبت می‌کنیم. رسالت خانه کارگر بیان این مطالبات است. 

وی ادامه داد: سال‌هاست در راستای برقراری امنیت شغلی صحبت می‌شود و ما امروز در جایگاه تقریبا مناسبی قرار گرفته‌ایم و ان‌شاالله سال آینده در این خصوص جلساتی می‌گذاریم و درخصوص فعالیت‌ها در این عرصه صحبت می‌کنیم.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه امیدواریم تلاش‌هایی که درخصوص امنیت شغلی کارگران انجام شده در نهایت به مصوبه مجلس بینجامد، اظهار داشت: البته هنوز اتفاق بزرگی که ما انتظار داریم، نیفتاده و برقراری امنیت شغلی هنوز یکی از بزرگترین مطالبات ماست. 

محجوب با تاکید بر اینکه ما در این ایام مطالبه‌گری را فراموش نمی‌کنیم، تصریح کرد: وظیفه تشکیلات کارگری بیان همین مطالبات است و دیگران نباید از ما انتظاری جز این داشته باشند. 

وی با بیان اینکه آنچه امروز به دست آورده‌ایم حاصل گذشت و تلاش کارگران است، خاطرنشان کرد: همین کارگران امروز در شرایط و تنگنا قرار گرفته‌اند. برخی فکر می‌کنند با یارانه مشکل را حل می‌کنند اما ما صدقه نمی‌خواهیم. می‌گوییم پول کار کارگران را بدهید و نه بیشتر. 

این فعال کارکری با انتقاد از سیاست مولدسازی ابراز داشت: ما معتقدیم علی‌رغم تمام مضیقه‌ها، تلاش‌های بسیاری انجام شده است اما این نباید باعث شود ما به سمت سرمایه‌داری برویم. سرمایه‌داران اگر می‌توانستند خود را نجات می‌دادند! با فروش اموال ملی مشکل حل نخواهد شد. مشکل زمانی حل خواهد شد که تکیه‌گاه اصلی تولیدکنندگان باشند. 

به گفته محجوب، ما به وضعیتی که در آن تولیدکنندگان سهم کمی دارند و آنها که کار نمی‌کنند، سهم بسیاری دارند، منتقد هستیم. به دنبال افزایش سهم تولیدکنندگان - از کارگر گرفته تا پرستار و معلم و غیره - هستیم؛ این وضعیت باید تغییر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز