خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران شهرداری ایرانشهر برای دریافت عیدی بعد از ۱۴ سال

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۳۸۵

جمعی از کارگران شهرداری ایرانشهر از شهرداری درخواست کردند بعد از گذشت ۱۴ سال به آن‌ها عیدی پرداخت کنند.

تعدادی از کارگران شهرداری ایرانشهر  در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: بیش از ۵ ماه است که حقوق پرداخت نشده داریم در عین حال  ۱۴ سال است به ما کارگران عیدی پرداخت نکرده‌اند.

کارگران با بیان اینکه برای دریافت مطالباتمان نمی‌دانیم دست به دامان کدام ارگان شویم، افزوند: طبق قانون کار کلیه کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند اما شهرداری ایرانشهر به این قوانین پایبند نیست.

طبق اظهارات آن‌ها؛ همه ما کارگران این مجموعه در فصل گرما و سرما برای رفاه مردم و زیباسازی فضای شهر بدون هیچگونه تعطیلی و ایجاد وقفه در کارمان هر روز از صبح تا عصر تلاش می‌کنیم بدون اینکه زحماتمان دیده شود. ما همواره دغدغه قرارداد، حقوق، عیدی و امنیت شغلی داریم. چرا قانون برای کارگران شهرداری ایرانشهر رعایت نمی‌شود؟ تکلیف ما کارگران با گرانی‌ها چیست؟

کارگران در ادامه با بیان اینکه این حجم از نارضایتی در میان کارگران شهرداری ایرانشهر، موجب نگرانی‌ست، افزودند: جدا از مطالبات معوقه، ما خواستار دریافت عیدی همانند سایر کارگران، قبل از رسیدن نوروز هستیم. کجا دیده‌ شده کسی در اداره‌ای کار کند اما  از بدو شروع به کار حقوق، عیدی و سنوات به او ندهند.

کارگران رفتگر شهرداری ایرانشهر افزودند: باتوجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم از مسئولان شهری درخواست داریم برای بالا بردن انگیزه بین کارگران و خانواه‌هایشان امسال برای اولین بار به همه کارگران عیدی پرداخت کنند تا بتوانند برای فرزندانشان لباس نو و وسایل مورد نیاز را تهیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز