خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق برای دریافت لباس مناسب

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۳۳۲

کارگران ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق که در محور ریلی زاهدان به کرمان کار می‌کنند، درخواست دریافت بادگیر و لباس زمستانی را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نزدیک به سیصد کارگر ابنیه فنی راه‌آهن در محور ریلی جنوب شرق از زاهدان تا کرمان فعالیت دارند که این افراد به صورت قراردادی و با دستمزد حداقلی مشغول به‌کار هستند. این‌ کارگران از شرایط دشوار شغلی خود انتقاد دارند و می‌گویند حداقل‌های رفاهی در این سرمای زمستان برای ما فراهم نیست.

این کارگران می‌گویند: هر کدام از ما کارگران به صورت میانگین ۸ تا ده سال با شرکت «تراورس» همکاری شغلی داریم اما در طول سه تا چهار سال گذشته شرکت از دادن بادگیر و لباس لباس گرم زمستانی به کارگران خودداری کرده است.

به گفته آن‌ها در حال حاضر کارگران امکان فراهم کردن بادگیر و لباس گرم زمستانی را از جیب ندارند و سرمای شن‌زارهای کویری غیرقابل تحمل است. آن‌ها می‌گویند: در هر شیفت ۸ تا ۱۲ ساعت کار مداوم داریم و برای گرم کردن خود راهی جز روشن کردن آتش وجود ندارد که آنهم به دلیل کویری بودن مسیر ریل، وزش باد و طوفان‌های شنی و نبود پناهگاه و هیزم امکان‌پذیر نیست بنابراین مجبوریم سرما را تحمل کنیم.

طبق اظهارات کارگران ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق، دریافت لباس گرم زمستانی خواسته حداقلی یک کارگر در سرمای زمستان است که کارفرما برای آن اهمیتی قائل نمی‌شود.

آن‌ها می‌گویند: پیش از این نیز مشکل دریافت لباس کار و کفش ایمنی داشتیم که حدود یک ماه پیش با کارگران داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز