خبرگزاری کار ایران

انتقاد به تجمیع صندوق‌های بازنشستگی/ معاون رئیس جمهور منافع بازنشستگان را به خطر نیندازد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۷۴۴

بازنشستگان نسبت به تلاش برای تجمیع صندوق‌های بازنشستگان معترضند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته لطیفی (رئیس سازمان امور استخدامی کشور و معاون رئیس جمهور) گفت: تجمیع صندوق‌های بازنشستگی با اینکه قانون مجلس شورای اسلامی است، اما همچنان بر زمین مانده است.

به گفته وی، باید در این راستا تلاش شود تا بهره‌وری صندوق‌ها افزایش یابد.

مروتی (بازنشسته کارگری) در انتقاد از این موضع‌گیری‌ها می‌گوید: تجمیع صندوق‌ها و قرار دادن همه آن‌ها زیرمجموعه دولت، تصمیم غلطی‌ست که در نهایت به ضرر بازنشستگان و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی تمام می‌شود.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی یک صندوق بیمه‌ای مستقل است که در اساسنامه‌ی آن، این استقلال تصریح شده؛ نباید این صندوق را با سایر صندوق‌های ورشکسته و دولتی تجمیع کنند و به یک نهاد دولتی بدل نمایند.

این بازنشسته خطاب به معاون رئیس جمهور می‌گوید: برای بهره‌وری صندوق‌ها، بدهی انباشته خود را به آن‌ها بپردازید؛ دولت ششصد هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است اگر این بدهی پرداخت شود دیگر نیازی به هیچ راهکاری برای بهره‌وری نیست.

به گفته‌ی وی، معادلات و روابط بیمه‌ای صندوق‌ها با هم متفاوت است و تجمیع آن‌ها در شرایط فعلی به ضرر کارگران و بیمه‌شدگان است؛ چراکه همه دارایی‌هایشان به تاراج خواهد رفت درحالیکه راه‌حل درست و قانونی، به رسمیت شناختن استقلال تامین اجتماعی و غیردولتی‌سازی آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز