خبرگزاری کار ایران

کارگران خواستار شدند:

مانع از خروج ابزار تولید کارگران کارخانه پارس پامچال شوید

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۱۲۴

جمعی از کارگران کارخانه رنگ‌سازی «پارس پامچال» از مقامات مسئول خواستند از خروج ابزار تولید این کارخانه قدیمی جلوگیری کنند.

جمعی از کارگران کارخانه رنگ‌سازی «پارس پامچال» در تماس با خبرنگار ایلنا، از مصادره بخشی از ماشین‌آلات و ابزار کار کارگران این واحد تولیدی ازسوی طلبکاران مالی کارخانه خبر دادند.

این کارگران با بیان اینکه در مدت زمانی که در این کارخانه مشغول به کار هستیم، علیرغم تاخیر‌های طولانی در پرداخت حقوق، زیان‌های مالی متحمل شده‌ایم، افزودند: سالهاست با تلاش شبانه‌روزی توانسته‌ایم با افزایش مشکلات اقتصادی کشور فعالیت تولیدی کارخانه را حفظ کنیم اما از چند ماه قبل برخی طلبکاران مالی کارخانه با حکم قضایی اقدام به توقیف برخی اموال کارخانه کرده‌اند به گونه‌ای اگر این وضعیت ادامه پیدا کند کارگران کاری برای انجام نخواهند داشت.

این کارگران در ادامه با اشاره به بدهی‌های مالی کارفرمای کارخانه پارس پامچال به برخی طلبکاران خصوصی گفتند: این وضعیت درحالی تداوم دارد که طی روز‌های آینده نیز با حکم قضایی شاهد خروج تعدادی دیگر از ماشین‌آلات از کارخانه خواهیم بود.

به گفته آن‌ها؛ متاسفانه در مرحله نخست طلبکاران؛ تعدادی‌ از ماشین آلات قابل احیای کارخانه را با حکم قضایی از کارخانه خارج کردند و در این بین ما کارگران تمام تلاش خود را برای منصرف کردن آنها برای بازگرداندن ماشین‌آلات کارخانه انجام دادیم اما این تلاش درنهایت بی‌نتیجه خاتمه یافت.

این کارگران از مقامات مسئول، خواستار رسیدگی به وضعیت اسفبار این کارخانه شدند و گفتند: در صورت ادامه روند مصادره ابزار تولید به‌طور کل کارخانه از بین می‌رود. کارفرما اخیرا با وصول منابع مالی کارخانه که در گرو یک نهاد دولتی بود، بخش زیادی از طلب ۱۱ ماهه کارگران را پرداخت کرده و فقط سه ماه آن باقی مانده است.

به گفته کارگران پارس پامچال حکم مصادره ماشین‌آلاتی که در حال تولید هستند، نه با مواضع مسئولان و نه با قوانین همخوانی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز