خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران «کاشی جم» از افزایش مطالبات مزدی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۰۳۱

کارگران کارخانه «کاشی جم» در بروجرد از افزایش معوقات مزدی خود در ماه‌های آینده ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران کارخانه «کاشی جم» در بروجرد گفتند: بابت ۲ ماه معوقات مزدی سال جاری طلبکاریم و با اتمام دی ماه؛ این معوقات به سه ماه افزایش پیدا می‌کند.

به گفته آن‌ها؛ هم اکنون در کارخانه کاشی جم نزدیک به ۱۲۰کارگر به صورت قراردادی مشغول کارند که نگران تامین نیازهای خانواده‌های خود هستند.

این کارگران اظهار داشتند: در حالی نگران افزایش معوقات مزدی خود هستیم که واحد تولیدی «کاشی جم» اواخر اردیبهشت ماه سال ۹۲ تا سال ۹۸ به دلیل مشکلاتی همانند نداشتن دستگاهای مدرن به حالت رکود و تعطیلی درآمده بود.

آن‌ها با بیان اینکه عمده‌ترین دلایلی که از سوی کارفرما برای تاخیر در پرداخت حقوق عنوان می‌شود، کمبود نقدینگی است، در ادامه گفتند: تنها نگرانی ما انباشته شدن مطالباتمان در ماه‌های آینده است و اینکه اگر در هر ماه بخشی از آن‌ها پرداخت نشود، بار دیگر مطالباتمان افزایش می‌یابد.

به گفته این کارگران؛ اگر مدیریت کارخانه راهکاری برای پرداخت بدهی‌های خود به کارگران پیدا نکند، کارگران برای تامین هزینه‌های زندگی خود دچار مشکل خواهند شد.

عبدالعلی گیوه‌کی (ریس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد) با تایید این خبر به سایر رسانه‌ها گفته است: در کاشی جم حدود۱۲۰ کارگر مشغول کارند که به دلیل کمبود منابع مالی دو ماه حقوق کارگران ان به تاخیر اتفاده است.

به گفته وی، فاز دوم کارخان کاشی جم در حال راه اندازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز