خبرگزاری کار ایران

تعطیلی دو کارگاه ساختمانی‌ناایمن برای حفظ امنیت جانی کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۲۸۵

در اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار و پس هماهنگی و دستور مقام قضایی، دو کارگاه ساختمانی که الزامات امنیت جانی کارگران را رعایت نکردند، در شهرستان زاهدان تعطیل شدند.

به گزارش ایلنا، حامد آرامش (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان‌وبلوچستان) بیان کرد: ماده ۱۰۵ قانون کار بر این نکته تاکید دارد که هر گاه در حین بازرسی، به تشخیص بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه‌ای احتمال وقوع حادثه و یا بروز خطر در کارگاه داده شود، بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه‌ای مکلف هستند مراتب را فورا و کتبا به کارفرما یا نماینده او و نیز به رییس مستقیم خود اطلاع دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: وزارت متبوع و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسب مورد گزارش بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای از دادسرای عمومی محل و در صورت‌ عدم تشکیل دادسرا از دادگاه عمومی محل تقاضا خواهند کرد فورا تعطیل و لاک و مهر تمام یا قسمتی از کارگاه را صادر کند. دادستان بلافاصله نسبت به صدور قرار اقدام و قرار مذکور پس از ابلاغ قابل اجرا است.

آرامش افزود: دستور رفع تعطیل توسط مرجع مزبور در صورتی صادر خواهد شد که بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه‌ای و یا کارشناسان ذی ربط دادگستری رفع نواقص و معایب موجود را تایید کرده باشند.

وی با بیان اینکه حفظ امنیت جانی نیروی کاررسالت و وظیفه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و قانون بر این مورد تاکید بسیار دارد، اظهار کرد: رعایت الزامات ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی ضروری است و بدون تردید و اغماض با کارگاه‌های ساختمانی متخلف برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای سالجاری با همکاری سایر دستگاه‌های و نهادهای دخیل در قالب گشت مشترک تمامی کارگاه‌های ساختمانی به منظور نظارت بر اجرای قوانین و مقررات ایمنی و بهداشت کار، یک هزار و ۱۶۲ مورد بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز