خبرگزاری کار ایران

باقیمانده‌ی متناسب‌سازی چه شد؟ / بازنشستگان «عیدی کارگری» می‌خواهند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۵۹۱

یک فعال صنفی بازنشستگان خواستار پرداخت عیدی کارگری به مستمری بگیران سازمان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قول‌های زیادی به بازنشستگان کارگری داده بودند؛ قرار بود باقیمانده متناسب‌سازی اجرایی شود؛ اما امروز که وارد دهمین ماه از سال شده‌ایم، هنوز هیچ کدام از اینها اجرایی نشده است.

براتی (فعال صنفی بازنشستگان کارگری) با تاکید بر اینکه باید بیست و پنج درصد باقیمانده متناسب‌سازی تا دی ماه اجرایی می‌شد؛ می‌گوید: ما هنوز بیست و پنج درصد متناسب‌سازی را از سال قبل طلبکاریم؛ علیرغم پرداخت بدهی دولت به سازمان، سازمان مطالبات ما را نپرداخته است؛ باید متناسب‌سازی تا پایان سال – پایان برنامه ششم توسعه- تکمیل شود؛ رفتار سازمان قانونی نیست و توقع داریم قبل از پایان ماه جاری، باقیمانده متناسب‌سازی اجرایی و معوقات آن پرداخت شود.

به گفته‌ی وی، تا چند ماه قبل بهانه‌ی سازمان کمبود نقدینگی بود حالا که سهام پالایش نفت شازند را گرفته‌اند، دیگر چه بهانه‌ای دارند؟

براتی در ادامه به موضوع معیشت بازنشستگان کارگری ورود می‌کند و می‌گوید: علیرغم تورم سنگین، هنوز حداقل مستمری زیر هفت میلیون تومان است و هیچ ترمیمی صورت نگرفته است؛ مقامات سازمان به روشنی پاسخ بدهند که چه زمانی قرار است متناسب‌سازی اجرایی شود و چرا بازنشستگان کارگری از ترمیم مزد محروم مانده‌اند.

او در ارتباط با عیدی بازنشستگان کارگری می‌گوید: توقع داریم امسال به بازنشستگان عیدی کارگری بپردازند؛ یعنی به هر بازنشسته حداقل دو برابر پایه مزد بپردازند؛ عادلانه نیست که حقوق ما کارگری و ناچیز باشد اما عیدی‌هایمان کارمندی! مگر ما اندازه‌ی کارمندان دولت حقوق و مزایا داریم که عیدی مصوب دولت را به ما می‌پردازند؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز