خبرگزاری کار ایران

درخواست مهمانداران رجاء برای اجرای طرح تجمیع و رفع تبعیض

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۱۹۷

تعدادی از مهمانداران شرکت راه‌آهن رجاء خواستار اجرای طرح تجمیع، رفع تبعیض در پاداش، حقوق و مزایای مزدی نسبت به کارگران ستادی و قرارداد معین خود شدند.

تعدادی از مهمانداران راه آهن رجاء در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: بیش از هزار مهماندار در شرکت‌های حمل و نقل ریلی رجا به صورت پیمانکاری مشغول کارند که نسبت به‌ عدم اجرای طرح تجمیع و رفع تبعیض در پاداش، حقوق و مزایای مزدی نسبت به کارگران و کارکنان ستادی و قرار‌داد معین خود انتقاد دارند.

آن‌ها با بیان اینکه همه ما تحت مسئولیت چندین شرکت پیمانکاری با حداقل حقوق و مزایا در نواحی و مناطق ریلی کشور مشغول کار هستیم، در ادامه گفتند: ما خواستار اجرای طرح تجمیع و قرارگیری همه مهمانداران در این طرح هستیم و متاسفانه علیرغم درخواست‌های مکرر، این طرح هنوز برای مهمانداران اجرایی نشده است.

به گفته راه آهن رجاء؛ سال گذشته قرار بود طرح تجمیع برای مهمانداران اجرایی شود و حتی مدارک  هم ارائه شد اما به یکباره با تغییر مدیریت اجرای این طرح کنار گذاشته شده است.

آن‌ها همچنین خواستار رفع تبعیض در پاداش، حقوق و مزایای مزدی ورفاهی نسبت به کارگران رسمی و ستادی شدند و افزودند: هرساله رجا به مهمانداران در کنار روسای قطارها و پرسنل ستادی خواربار و بسته‌ معیشتی تحویل می‌داد اما از یک سال پیش این پاداش‌ها به مهمانداران داده نمی‌شود وتنها نیروهای ستادی آن را دریافت می‌کنند.

طبق اظهارات مهمانداران شرکت رجاء؛ جدا از بحث خواربار و بسته‌های معیشتی، در طرح پرداخت پاداش برای تمامی پرسنل سیر و حرکت، مهمانداران مستثنی شدند و پاداش به سایرین همانند رئیس قطار‌ها و پرسنل ستادی تعلق گرفت.

آن‌ها همچنین با بیان اینکه وضعیت شغلی مهمانداران در راه آهن مناسب نیست، به مدیرعامل خود گفتند: جناب آقای بختیاری معیشت دغدغه امروز کارگران است، و وضعیت نامناسب اقتصادی شرایط زندگی را برای همه از جمله مهمانداران سخت کرده است. حقوق‌ها کفایت هزینه درمان، آموزش و تفریحات سالم را نمی‌دهد، بنابراین از مدیریت محترم درخواست داریم طرح تجمیع را برای مهمانداران همانند سایر کارگران راه آهن اجرایی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز