خبرگزاری کار ایران

پرداخت حق مرخصی کارگران شهرداری منجیل دو سال به تعویق افتاده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۸۰۳

کارگران شهرداری منجیل علارغم دریافت به موقع حقوق، از پرداخت نشدن دو سال حق مرخصی خود خبر دادند.

یکی از کارگران شهرداری منجیل در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: حدود ۳۲ نفر هستیم که دو سال حق مرخصی خود را از پیمانکار سابق طلبکاریم اما پیمانکار که با شهرداری طرف قرارداد است، معوقات یاد شده را پرداخت نمی‌کند و تا جایی که اطلاع داریم برنامه‌ای هم برای پرداخت ندارد.

او با بیان اینکه کارفرمایان موظف هستند در هنگام خاتمه قرارداد کار و مزایای مرخصی استحقاقی کارگران را پرداخت کند، گفت: بسیاری از کارگران شهرداری منجیل با قرارداد‌های موقت، از مرخصی استحقاقی دو و نیم روز در ماه خود استفاده نمی‌کنند؛ به امید اینکه بتوانند آن را از کارفرما به صورت نقدی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این کارگران وضعیت معیشتی خوبی ندارند، در ادامه گفت: هرچند از حدود یکسال پیش با تغییر شورای شهر و شهردار همه مطالبات معوقه مزدی ما کارگران پرداخت شد اما ما همچنان منتظر پرداخت دو سال حق مرخصی خود هستیم.

طبق اظهارات کارگران، کارفرما در هر دوره از پایان قرارداد با شهرداری می‌بایست مزد یا مزایای کُل مرخصی استحقاقی استفاده نشده کارگر را محاسبه و هنگام تسویه به او پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز