خبرگزاری کار ایران

احیای پروژه نیمه کاره سیمان سمنگان بعد از ۱۸ سال بلاتکلیفی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۴۱۶

پروژه ساخت کارخانه سیمان «سمنگان»که در استان خراسان شمالی واقع شده است، بعد از گذشت ۱۸سال تعطیلی با حمایت دولت شروع به کار و شمار زیادی کارگر در آن مشغول به کار خواهند شد.

گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در استان خراسان شمالی گفت: پس از گذشت ۱۸سال، ساخت پروژه نیمه کاره کارخانه سیمان سمنگان واقع در شهرستان مانه‌وسملقان با حمایت رئیس جمهور تامین مالی شده و به زودی ادامه اجرای ساخت آن با جذب تعداد زیادی کارگر انجام می‌شود.

این کارگر افزود: حدود ۱۸سال از تعطیلی کامل پروژه ساخت کارخانه سیمان سمنگان دلیل مشکلات مالی می‌گذرد که در نهایت دوم تیر ماه سال جاری (۱۴۰۲) با سفر رئیس جمهور به استان خراسان شمالی، مقرر شد با تامین یک هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان کار اجرایی این واحد با همت آستان قدس رضوی انجام شود.

وی با بیان اینکه اجرای این کارخانه ظرفیت اشتغال حدود ۷۰۰ کارگر را به همراه دارد، افزود: در حال حاضر حدود ۳۵ تا۴۰ درصد از پروژه ساخت این کارخانه انجام شده و به زودی مابقی پروژه نیز انجام خواهد شد.

این کارگر گفت: دلیل اصلی تعطیلی اجرای این پروژه تامین نشدن منابع مالی آن بود. در عین حال برخی مسئولان معتقد بودند ساخت این کارخانه توجیه اقتصادی ندارد تا جایی که پیشنهاد تغییر کاربری آن را به فرآواری گیاهان دارویی دادند که در ادامه به دلیل مشکلات مالی هیچدام از نظرات انجام نشد و در نهایت با حضور رئیس‌جمهور و تامین اعتبار دستور ادامه ساخت این کارخانه بزرگ در شهرستان مانه‌وسملقان داده شد و به زودی شاهد افتتاح فعالیت تولید آن هم خواهیم بود.

او اظهار کرد: خوشبختانه بعد از سال‌ها کش و قوس، با حمایت دولت کارخانه سیمان سمنگان از وضعیت بلاتکلیفی خارج شد و گفته می‌شود اگر این واحد به مرحله تولید برسد روزانه ۳ هزارو ۷۰۰ تن سیمان تولید خواهد کرد.

به گفته وی؛ اهالی شهرستان «مانه‌وسملقان» خواستار آن هستند که همچنان دولت پای کار اجرای ساخت سیمان سمنگان باشد تا برای اشتغال جوانان منطقه به تولید و بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز