خبرگزاری کار ایران

محجوب:

خانه کارگر برای اجرای تعرفه‌گذاریِ صحیح در کنار پرستاران است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۲۳۲

دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: معمولا بیمارستان‌های خصوصی در اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مقاومت می‌کنند. خانه کارگر در کنار پرستاران برای اجرای صحیح این قانون ایستاده است. ما در کنار پرستاران هستیم تا با کمک هم این حقوق سالها مغفول مانده را زنده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم ولادت حضرت زینب و گرامیداشت روز پرستار امروز، چهارشنبه، ۹ آذرماه، با حضور علیرضا محجوب و جمعی از پرستاران برگزار شد.

دبیرکل خانه کارگر در این جلسه گفت: ما امروز را به مانند هر سال، از خانم‌ها و آقایانِ پرستار قدردانی می‌کنیم. امروز روز قدرشناسی از کسانی است که سال های سخت در این عرصه بودند. افرادی که در دشواری و سختی‌های این کشور از  انقلاب و سیل و زلزله گرفته تا بیماری حاضر بودند و کمک بسیار کردند.

وی با تاکید بر اینکه خانه کارگر همواره پیگیر مسائل پرستاران بوده است، اظهار داشت: زمانی که من در مجلس بودم، قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نوشته شد و امروز این قانون بعد از ۱۵ سال به مرحله‌ی اجرا رسیده است.

محجوب به لزوم اجرای قانون تعرفه‌گذاری در بیمارستان‌های خصوصی اشاره و تصریح کرد: معمولا بیمارستان‌های خصوصی در اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مقاومت می‌کنند. خانه کارگر در کنار پرستاران برای اجرای صحیح این قانون ایستاده است. ما در کنار پرستاران هستیم تا با کمک هم این حقوق سالها مغفول مانده را زنده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سال هاست سهم درمان در بخش خاصی خلاصه شده و سهم پرستار کمترین سهم است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل ۱۵ سال پیش قانون تعرفه‌گذاری نوشته شد اما متاسفانه ۱۵ سال برای اجرای آن مقاومت شد. در حالی که تعرفه‌گذاری برای پزشکان سریع اجرا شد. ما امیدواریم این قانون برای پرستاران نیز به درستی اجرا شود. چون اجرای تعرفه‌گذاری مهم است و مهم‌تر از آن اجرای صحیح این قانون است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من بیمارستان های مختلفِ تهران را دیده‌ام، از پرستارانِ بسیاری در مورد سختیِ کارشان پرسیده‌ام. به جرات می‌گویم رضایت از یک بیمارستان با عملکرد پرستاران آن بیمارستان ارتباط مستقیمی دارد.

محجوب با اشاره به شیوع کرونا در کشور طی سال های گذشته ابراز داشت: پرستاران در دوره‌ی کرونا سختیِ بسیار کشیدند. در این سال ها، پرستاران تحت فشار بسیار بودند تا جایی که حتی وقت صحبت کردن با ما را هم نداشتند. من احوال آنها را در این سال ها با پرس‌و‌جو درک کردم و این فشار روی آنها بسیار بود. خدمتی که آنها در این سال ها کردند، نظیر و مانند ندارد.

وی به سالروز تولد حضرت زینب(س) اشاره و بیان کرد: حضرت زینب(س) سنبل گذشت است و این روز به درستی مقارن با روز پرستار است. از قدر و عظمت حضرت زینب(س) همین بس که۵۰۰ سال دولت فاطمی در مصر حکومت کرد و مهم‌ترین نماد این دولت زینبیه است.

به گفته دبیرکل خانه کارگر، حضرت زینب (س) درس پرستاری و گذشت به همه دادند و شغل پرستاری فقط با ایشان قابل تعریف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز