خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تفاهم‌نامه‌ی شهرداری و وزارت کار برای ترمیم بافت‌های فرسوده/ تشکیل تعاونی‌ها به اقتضای نیاز مردم مهم‌ترین هدف ماست

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۴۹۰

شهردار تهران گفت: هسته‌ی مرکزی شهر و مناطق ۱۲.۱۵، ۱۶.۱۳، ۱۴.۱۰، ۹ و… فرسوده‌ترین بافت را دارند که البته مناطقی مثل ۲۰ و ۴ هم بافت فرسوده دارد اما ما محدودیتی برای این کار نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در جلسه‌ی انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین شهرداری تهران و وزارت کار در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده تهران در جمع خبرنگاران گفت: تهران ۷۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۱۲هزار هکتار آن بافت ناپایدار دارد و از این تعداد، ۴هزار و ۵۶۰ هکتار بافت فرسوده است. نوسازی و ایمنی‌بخشی به بافت‌های فرسوده برای ما مهم است. 

زاکانی گفت: نکته‌ی مهم دیگر در این تفاهم‌نامه، بحث تأمین مسکن است که امروز در تهران با بعد خانوار ۲.۹ ما حدود یک میلیون خانه کم داریم و بهترین جا برای ساخت و ساز، تبدیل بافت‌های فرسوده به خانه‌های ایمن است. 

شهردار تهران گفت: تفاهم‌نامه‌ی امروز متفاوت از دیگر تفاهم‌نامه‌های ما در زمینه‌ی بافتهای فرسوده است. مهم‌ترین هدفِ این تفاهم‌نامه، ایجاد بستر شکل‌گیری تعاونی‌هایی است که با تجمیع و نوسازی محلی، هم محله را حفظ کنند و هم امکانی ایجاد کنند که مابه‌ازای آن کار و تلاش و فعالیت گسترده‌ای رغم بخورد که محصول آن به بالا رفتن زمینه‌ی اشتغال و فعال شدن چرخه‌ی اقتصاد در کشور و تامین نیازها می‌انجامد. 

زاکانی ادامه داد: هدف این تفاهم فراتر از تعداد مسکن، ماجرای بزرگ تشکیل تعاونی‌ها به اقتضای نیاز مردم است. 

شهردار تهران در مورد محلاتی که در اولویت این طرح قرار دارند گفت: هسته‌ی مرکزی شهر و مناطق ۱۲.۱۵، ۱۶.۱۳، ۱۴.۱۰، ۹ و… فرسوده‌ترین بافت را دارند که البته مناطقی مثل ۲۰ و ۴ هم بافت فرسوده دارد اما ما محدودیتی برای این کار نداریم.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به برنامه شهرداری برای کمک به توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: ما در بخش آموزش و رونق کار و همچنین در موضع پشتیبانی برای این مقصود چه ناظر به تشکیل بن پایه ها و مسائل کمک حال و چه ناظر بر ایجاد زمینه نمایشگاهی و عرضه محصولات باشد، اقدامات جدی را دنبال می کنیم.

زاکانی تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم در تفاهم با وزارت تعاون این امر را توسعه دهیم، گره ای از گره های مختلف را باز و به تولید همه گیر و مؤثر کمک کنیم تا مقدمه ای برای صادرات محصولاتی که دسترنج فعالان عرضه مشاغل خانگی است، ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز