خبرگزاری کار ایران

پرداخت تدریجی مطالبات کارگران سد شفارود آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۹۴۸

کارگران سد شفارود می‌گویند: مسئولان وعده کردند تا دو ماه آینده بخش زیادی از مطالبات کارگران پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران سد شفارود گفتند: جلسات متعددی طی دو سال گذشته از سوی مسئولان در ارتباط با اجرای پروژه متوقف شده سد شفارود و پرداخت مطالبات کارگران برگزار شده که در نهایت از سوی برخی مسئولان شهرستانی اعلام شد؛ قرار است علاوه بر خلع ید پیمانکار، بخشی از طلب کارگران به صورت تدریجی پرداخت شود.

کارگران با بیان اینکه جدا از تامین اعتبار حقوق، پیشتر وعده تامین اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی را برای تکمیل این پروژه عمرانی در بودجه سال آینده داده بودند، افزودند: ساخت سد مخزنی شفارود در غرب گیلان به عنوان بزرگترین سد بتونی غلتکی کشور در حالی از سال ۹۲ آغاز شده که بعد از گذشت ۸ سال، این پروژه با حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ کارگر به دلیل کمبود اعتبارات مالی (از ماه‌های نخست سال ۱۴۰۰) متوقف شد.

آن‌ها با بیان اینکه تاکنون ساخت سد شفارود ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفتند: برای تامین اعتبار ادامه ساخت این پروژه عمرانی، برخی اعضای کمسیون برنامه وبودجه مجلس پیگیر هستند و طبق تصمیم آنها در بازدید میدانی که دی ماه سال‌ پیش از این طرح انجام دادند، اخیرا اعلام شده به زودی قرار است جدا از پرداخت بخشی از مطالبات کارگران، ساخت این سد از سر گرفته شود.

کارگران سد شفارود درباره موضوع خلع ید پیمانکار پروژه نیز گفتند: هر چند قرار است پیمانکار جدیدی برای ادامه کار پروژه معرفی شود اما یکی از دلایل اصلی موضوع خلع ید پیمانکار مشکلات و اختلافاتی است که در روند ساخت سد بین پیمانکار و کارفرمای اصلی (آب نیرو) بوجود آمده است که در نتیجه شرکت آب نیرو به عنوان مجری طرح تقاضای فسخ قرارداد پیمانکار سابق را تنظیم کرده و برای اجرا تحویل مراجع قانونی داده است.

به گفته کارگران سد شفارود، در سال جاری حدود ۸ ماه حقوق معوقه طلبکاریم و این موضوع مشکلات معیشتی زیادی را برای کارگران و خانواده‌هایشان بوجود آورده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز