خبرگزاری کار ایران

پاسخ صندوق بازنشستگی آینده ساز به خبر ایلنا؛

صندوق اخذ مجوز لازم جهت پرداخت مابه التفاوت را در دست پیگیری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۵۳۵

صندوق بازنشستگی آینده ساز، با ارسال توضیحاتی درباره خبر این ایلنا با عنوان «بازنشستگان صندوق آینده ساز: مشمول قانون کار هستیم اما ده درصد افزایش حقوق داشتیم»، به مطالب مطرح شده در این خبر پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی صندوق بازنشستگی آینده ساز، با ارسال توضیحاتی درباره خبر این ایلنا تحت عنوان «بازنشستگان صندوق آینده ساز: مشمول قانون کار هستیم اما ده درصد افزایش حقوق داشتیم»، به مطالب مطرح شده در این خبر پاسخ داد. 

روابط عمومی این صندوق در پاسخ به اظهارات مطرح شده از سوی بازنشستگان این صندوق که در خبر ایلنا آمده و در آن به اختلاف بین افزایش حداقل حقوق مصوب در شورای عالی کار طبق قانون کار اشاره شد، توضیح داده است: " مابه التفاوت حاصله برابر آنچه در احکام هر یک از بازنشستگان در صفحه کاربری ایشان بارگذاری شده‌است، در مقایسه با افزایش مصوب شورایعالی کار برای دریافتی‌های کمتر از ۱۰۰.۰۰۰،۰۰۰ ریال مبلغ بسیار ناچیزی است و عمده مابه التفاوت مذکور مربوط به گروه مستمری‌بگیران بالای ۱۰۰.۰۰۰،۰۰۰ ریال را شامل می‌شود و صندوق اخذ مجوز لازم جهت پرداخت مابه التفاوت مذکور از ارکان مربوطه را در دست پیگیری دارد."

براساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات، پاسخ این روابط عمومی به خبر فوق الذکر عینا به شرح زیر منتشر می‌شود: 

خبرگزاری محترم ایلنا 

با سلام

احتراما خواهشمند است با توجه به خبر روز جمعه مورخ 20 آبان ماه آن خبرگزاری با کد خبر ۱۲۹۵۹۶۹ و عنوان «بازنشستگان صندوق آینده ساز: مشمول قانون کار هستیم اما ده درصد افزایش حقوق داشتیم» نسبت به درج پاسخ ذیل اقدام فرمایید. 

همچنین با توجه به آنکه خبر فوق در روز جمعه در خبرگزاری ایلنا درج گردیده و هیچ گونه استعلامی در خصوص صحت و سقم آن از صندوق انجام نپذیرفته است و متاسفانه این موضوع در گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده است، مزید امتنان خواهد بود قبل از درج اینگونه اخبار، با تماس با روابط عمومی صندوق نسبت به صحت و سقم خبر اطلاع کسب نمایید. 

رامتین شاهرودی

مدیر حوزه مدیرعامل و روابط عمومی

مطابق با تبصره ماده چهار اساسنامه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز که در سایت صندوق به نشانی https://www.ayandehsazfund.com قابل دسترسی است: 

افزایش حقوق کلیه مستمری بگیران صندوق بر اساس مصوبات هیات وزیران خواهد بود. 

با توجه به مصوبه اخیر مجلس در خصوص افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان غیرعضو سازمان تأمین اجتماعی و اخذ نظر دبیرخانه هیأت امنای صندوق‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بازنشستگان صندوق آینده‌ساز نیز از این افزایش برخوردار شده‌اند و پس از ابلاغ مصوبه اخیر مجلس درخصوص ترمیم حقوق‌ومستمری بازنشستگان و موافقت دبیرخانه محترم هیأت امنا با اعمال این افزایش برای بازنشستگان صندوق، اقدامات لازم اعم از صدور احکام و پرداخت معوقه مربوط به مهرماه طی ۴۸ ساعت صورت پذیرفت و در تاریخ پنج‌شنبه 19 آبان ماه معوقات مربوط به مهرماه پرداخت گردیده است. 

مدیریت صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز، افزایش حقوق بازنشستگان صندوق را وفق آنچه که برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است، حق آنان می‌داند و از مراجع قانونی ذیربط که تا کنون برای رفع مشکل مساعدت داشته‌اند، اخذ مجوز لازم برای این مهم را همانند گذشته به طور جدی پیگیری خواهد نمود و با توجه به اینکه اکثر بیمه‌شدگان صندوق در زمان اشتغال مشمول قانون کار بوده‌اند، پیگیری‌های لازم در خصوص تغییر تبصره ذیل ماده ۴ اساسنامه پس از اخذ مصوبه هیأت امنای محترم صندوق دردست انجام بوده و امید است با اصلاح مرجع تصویب افزایش سالانه موضوع به شکل ریشه‌ای حل و فصل گردد. تا آن زمان هرگونه افزایش موکول به موافقت مراجع بالادستی صندوق حسب اساسنامه و تبصره ماده ۴ آن می‌باشد. 

همچنین لازم به توضیح است که مشمولین افزایش درمرحله اخیر به قرار زیر از پرداخت‌ها بهره‌مند گردیده اند: 

تعداد ۱۴۸ نفر از اعضا که حقوق آنان پس از افزایش کمتر از ۷۰.۰۰۰،۰۰۰ می‌باشد به صورت متوسط از پنجاه درصد رشد برخوردار بوده‌اند که یک‌درصد بیش از سقف اعلام شده درمصوبه شورایعالی کار است. 

تعداد ۹۱۱ نفر از اعضا که حقوق آنان پس از افزایش از ۷۰.۰۰۰،۰۰۰ تا ۸۰.۰۰۰،۰۰۰ ریال می‌باشد به صورت متوسط چهل و شش درصد رشد دریافتی داشته‌اند که صرفا دو درصد کمتر از مصوبه شورایعالی کار می‌باشد. 

تعداد ۹۲۲ نفر از اعضا که حقوق آنان پس از افزایش از ۸۰.۰۰۰،۰۰۰ تا ۹۰.۰۰۰،۰۰۰ ریال می‌باشد به صورت متوسط چهل و دو درصد رشد حقوق داشته‌اند که تنها چهاردرصد فاصله کمتر از مصوبه شورایعالی کار است. 

تعداد ۷۶۵ نفر از اعضا که حقوق آنان پس از افزایش از ۹۰.۰۰۰،۰۰۰ تا ۱۰۰.۰۰۰،۰۰۰ ریال می‌باشد به صورت متوسط سی و هشت درصد رشد داشته‌اند که هفت درصد کمتر از مصوبه شورایعالی کار است. 

تعداد ۱۲۸۴ نفر از اعضا که حقوق آنان پس از افزایش از ۱۰۰.۰۰۰،۰۰۰ تا ۱۲۰.۰۰۰،۰۰۰ ریال می‌باشد به صورت متوسط سی و دو درصد رشد داشته‌اند که دوازده درصد کمتر از مصوبه شورایعالی کار است. 

تعداد ۷۱۲ نفر از اعضا که حقوق آنان پس از افزایش از ۱۲۰.۰۰۰،۰۰۰ تا ۱۵۰.۰۰۰،۰۰۰ ریال می‌باشد به صورت متوسط بیست و سه درصد رشد داشته‌اند که نوزده درصد کمتر از مصوبه شورایعالی کار است. 

تعداد ۱۳۷۹ نفر از اعضا که حقوق آنان پس از افزایش از ۱۵۰.۰۰۰،۰۰۰ تا ۳۰۰.۰۰۰،۰۰۰ ریال می‌باشد حدود بیست و دو درصد رشد داشته‌اند که بیست درصد کمتر از مصوبه شورایعالی کار است. 

همانگونه که ملاحظه می‌شود مابه التفاوت حاصله برابر آنچه در احکام هر یک از بازنشستگان در صفحه کاربری ایشان بارگذاری شده‌است، در مقایسه با افزایش مصوب شورایعالی کار برای دریافتی‌های کمتر از ۱۰۰.۰۰۰،۰۰۰ ریال مبلغ بسیار ناچیزی است و عمده مابه التفاوت مذکور مربوط به گروه مستمری‌بگیران بالای ۱۰۰.۰۰۰،۰۰۰ ریال را شامل می‌شود و صندوق اخذ مجوز لازم جهت پرداخت مابه التفاوت مذکور از ارکان مربوطه را در دست پیگیری دارد. 

صندوق اخذ مجوز لازم جهت پرداخت مابه التفاوت را در دست پیگیری دارد

همچنین در خصوص مزایای جانبی از جمله حق عائله مندی و حق اولاد با توجه به تبصره ۱ماده ۳۸ آئین‌نامه بیمه اجتماعی درخصوص پرداخت عائله‌مندی می‌بایستی درچارچوب ضوابط و اعتبارات مصوب باشد و باتوجه به تبصره ذیل ماده ۴ اساسنامه که اشاره نموده صندوق موظف است در ارایه خدمات و انجام تعهدات (در موارد مسکوت) و همچنین تنظیم آیین‌نامه‌ها و ضوابط مربوطه، حداقل حمایت‌های مندرج در قانون و مقررات تأمین اجتماعی و اصلاحیه‌های بعدی آن را رعایت نماید فلذا نظر به صورتجلسه مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ صندوق با کانون بازنشستگان و بودجه مصوب ۱۴۰۱ مزایا را مشابه مبالغ سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده است. به عبارت دیگر پرداخت مزایا مشمول مصوبه هیات وزیران نبوده و مطابق آئین‌نامه بیمه اجتماعی و مصوبات مربوطه صندوق پرداخت می‌گردد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز