خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران کمباین‌سازی تبریز به اصرار کارفرما برای قراردادی شدن

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۴۵۱

تعدادی از کارگران کمباین‌سازی تبریز به اصرار کارفرما برای تبدیل وضعیت استخدامی خود اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصرار کارفرمای بخش خصوصی کمباین‌سازی تبریز (شرکت گسترش توسعه صنعت آذربایجان) برای تبدیل وضعیت استخدامی ۱۸ کارگر باقی مانده قرارداد دائمی این کارخانه باعث شد آن‌ها امروز (سه‌شنبه ۱۷ آبان ماه) دست از کار بکشند.

کارگران می‌گویند: مدیران بخش خصوصی توجهی به مخالفت ما کارگران دائمی کمباین‌سازی سهند تبریز برای قراردادی شدن ندارند. این بی‌توجهی‌ها در حالی ادامه دارد که تعدادی از مدیران در کارخانه حاضر شده و قصد داشتند از کارگران امضا بگیرند.

براساس اظهارات این کارگران، جدا از عقد قرارداد موقت با کارگران دائمی کارخانه کمباین‌سازی، کارفرمای بخش خصوصی کارخانه قصد دارد به بهانه نداشتن صرفه اقتصادی به طور کل تولید را متوقف کرده و با انتقال کارگران به این واحد مجاور به تولید بلبرینگ بپردازند.

کارگران کمباین‌سازی سهند تبریز که تعداد آن‌ها ۱۸نفر است در خصوص مخالفت انتقالشان به واحد بلبرینگ‌سازی می‌گویند: از آنجا که کارفرما قصد دارد با ما کارگران در شرکت جدید قرارداد ببندد، تعهد کارفرمای قبلی به کارفرمای جدید منتقل نمی‌شود و کارفرما قصد دارد خود را از زیر بار مسئولیت کارگران خارج کند.

طبق اظهارات کارگران؛ جدا از همه این موارد ممکن است کارفرما روزی از تولید بلبرینگ‌سازی صرف‌نظر کند و به دنبال تعطیل کردنِ کارگاه باشد که در اینصورت دست ما برای وصول حقوق صنفی و قانونی‌مان به جایی بند نیست چراکه کارفرما با قرارداد‌های کوتاه مدت به راحتی می‌تواند ما را اخراج کند هرچند هم اکنون هم با قراردادهای دائمی تهدید به بیکاری می‌شویم.

آن‌ها می‌گویند: در حالی اصرار کارفرمای جدید برای تبدیل وضعیت استخدامی کارگران دائمی به قراردادی به نسبت قبل هر روز بیشتر می‌شود که بخش خصوصی کارخانه که از چندسال پیش مسئولیت این کارخانه را برعهده گرفت در  تعهدات خود به مسئولان متعهد به توسعه کارخانه کمباین‌سازی شد اما بعد از مدتی علارغم اطلاع مسئولان شروع به توقف فعالیت تولیدی کارخانه کرد و برنامه‌ای نیز برای ادامه فعالیت ندارد.

بنا بر ادعای این کارگران؛ پیش از این حدود ۵۰۰ کارگر رسمی و قراردادی در این واحد کار می‌کردند اما به مرور با افزایش تدریجی مشکلات مالی کارخانه از تعداد کارگران کاسته شد به طوری که اکنون تنها ۱۸نفر در این واحد صنعتی مشغول کارند که چهار ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز