خبرگزاری کار ایران

دور دوم اعتصاب معلمان و کارکنان آموزش و پرورش کانادا در اعتراض به لایحه ناعادلانه دولت

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۵۹۵

دومین دور از اعتراضات معلمان و کارکنان آموزش و پرورش کانادا در تورنتو پایتخت در حالی برگزار می‌شود که جلسات گفتگوی کارگری در مورد اعتصاب نیروهای آموزش و پرورش با مقامات دولتی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری سی. تی. وی کانادا، معلمان و کارمندان آموزش و پرورش دومین روز اعتراضات و اعتصاب خود را در تورنتو در حالی ادامه دادند که اتحادیه صنفی معلمان استان‌های کانادا در جلسه مذاکره، نظر دولت کانادا را برای غیرقانونی دانستن حق اعتصاب را رد کرد.

همچنین جمعیت زیادی از کارکنان آموزش و پرورش و متحدان در راهپیمایی «شنبه همبستگی» بعد از ظهر شنبه که توسط فدراسیون کار اونتاریو در مرکز شهر اونتاریو برگزار شد، شرکت کردند. 

آقای کوپ که نماینده ۵۵ هزار معلم و کارمند آموزش و پرورش است، از روز شنبه این هفته در سراسر استان‌های کانادا اعتراضات خود را علیه لایحه ضد معلمی دولت (شماره ۲۸) اعلام کرده است. این لایحه به عنوان قانون کار بیشتر و سنگین‌تر را به معلمان و کارمندان آموزش و پرورش (به اسم نگه داشتن دانش آموزان در مدرسه) تحمیل می‌کند. 

این لایحه یک روز قبل توسط دولت کانادا تصویب و حق کارگران برای اعتصاب را در روزهای برقراری کلاس سلب و قراردادی چهارساله را بر نیروهای آموزش و پرورش تحمیل کرد. 

اکنون اما این اعتراض منجر به تعطیلی بسیاری از مدارس در سراسر اونتاریو و تورنتوی کانادا شده است. چندین هیات مدارس نیز برنامه خود را برای تغییر شیوه به آموزش از راه دور در هفته آینده تا پایان اعتراضات اعلام کردند. 

تظاهرکنندگان در راهپیمایی روز شنبه گفتند که در اعتراض به وضعیت نیروهای آموزش و پرورش در زمینه حقوق پرداختی و افزایش هزینه‌های زندگی به نسبت حقوق نیز به صحنه آمدند. 

یکی دیگر از معترضان ناشناس گفت: «بیشتر ما در شغل دوم کار می‌کنیم و این عادلانه نیست.» 

مایک شراینر، رهبر حزب سبز در کانادا نیز در این راهپیمایی شرکت کرد و گفت: "برای دفاع از حقوق منشور کارگران و کارمندان کانادا به صحنه آمدیم و مخالف قوانینی هستیم که این منشور را به عنوان قانون بالادستی نقض می‌کند و مجلس باید لایحه دولت را رد کند. حال می‌بینیم وزیر آموزش و پرورش از مذاکره با اعتصابیون امتناع می‌کند که این به معنای تداوم این اعتصابات است."

طبق این گزارش دولت کانادا در روز شنبه درخواست مذاکره و تسلیم دربرابر خواست ابطال لایحه منع اعتصاب و افزایش زمان کار را بررسی کرده است. وزارت آموزش و پرورش کانادا اما اعلام کرده است: «ما از تمام فشارها و صراحتاً از تمام اهرم‌های قانون برای بازگرداندن بچه‌ها به مدرسه استفاده خواهیم کرد. اعتصاب معلمان و کارمندان ما غیرقانونی است! این یک اقدام سیاسی علیه لایحه دولت است.» 

لایحه شماره ۲۸ دولت کانادا یک قرارداد چهارساله را برای نیروهای آموزش و پرورش تنظیم کرده است که طبق آن تنها ۲.۵ درصد افزایش حقوق برای نیروی انسانی به رسمیت شناخته می‌شود که باعث می‌شود آن‌ها کمتر از ۴۳۰۰۰ دلار کانادا در سال درآمد داشته باشند. برای برخی کارمندان که دریافتی بیشتر دارند طبق این لایحه تنها ۱.۵ درصد افزایش به رسمیت شناخته می‌شود. این درحالی است که حق اعتصاب محدودتر و ساعات کاری با دانش آموزان افزایش می‌یابد. 

دولت البته به‌عنوان پیش‌شرط گفته است تا زمانی که اتحادیه نیروهای آموزش و پرورش به اعتراض خود پایان ندهد، دولت به مذاکره باز نخواهد گشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز