خبرگزاری کار ایران

تولید آزمایشی «صنایع پوشش ایران» آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۴۷۸

خطوط ریسندگی کارخانه صنایع پوشش ایران با حضور مسئولان استان گیلان و شهرستان رشت در محل کارخانه و بعد از حدود ۱۲سال توقف، دوباره آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در شهرستان رشت گفتند: پس از حدود ۱۲سال توقف، فعالیت آزمایشی خطوط ریسندگی در کارخانه پوشش ایران آغاز شده و تعدادی کارگر در این خط مشغول به کار هستند.

وی یادآور شدند: کارخانه پوشش بزرگترین و مجهزترین کارخانه نساجی خاورمیانه بود که در سال ۸۴ با کمتر از ۳ درصد پیش پرداخت به صورت اقساط ۳۶ ماهه به بخش خصوصی ناکارآمد واگذار شد و هزار و ۵۰۰ کارگر آن سال ۸۹ بیکار شدند که در نهایت سال ۹۹ سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه در سفر به رشت از این کارخانه بازدید و دستور پیگیری و راه‌اندازی مجدد آنرا صادر کرد.

او گفت: در حالی این واحد بزرگ دیروز پنجشنبه با تجهیز ماشین آلات و امکانات تولید به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است که این کارخانه سال ۸۳ پس از واگذاری به بخش خصوصی به مرور تخریب و در نهایت سال ۸۹ تعطیل شد، بطوریکه همه ماشین آلات وابزار کار کارگران در محوطه کارخانه زیر باران نگهداری می‌شدند.

به گفته وی؛ خریداران کارخانه (که در زمینی ۸۵ هکتاری و نزدیک به فرودگاه رشت واقع شده) به دنبال تغییر کاربری زمین بودند، با بهانه‌های مختلفی کارخانه به را به تعطیلی کشاندند و خط‌های تولید نخ و پارچه را با ادعای نبود مواد اولیه و نداشتن سفارش و مشتری متوقف کردند.

او گفت: گفته شده از مجموع ۴۸۰ دستگاهی که در خط تولید آن زمان فعال بود، ۱۱۰ دستگاه فروخته شد و ۳۷۰ دستگاه با اعتراض کارگران همانجا در فضای باز کارخانه باقی ماند.

طبق اظهارات وی؛ بعد از حضور آقای رئیسی در کارخانه، بازسازی آن حدودا ۸ تا ۹ ماه زمان بر بود در عین حال ماشین آلات ریسندگی برای نصب، مونتاژ و راه اندازی از محوطه به سالن منتقل شدند. با راه اندازی کامل این کارخانه بازسازی شده دست کم ۱۵۰ تا ۲۰۰ کارگر در این کارخانه مشغول کار خواهند شد که به مرور با توسعه آن و راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه مستقیم کارخانه تعدادی شاغلین بسیار بیشتر خواهند شد.

گفتنی است؛ کارخانه پوشش ایران متعلق به شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز