خبرگزاری کار ایران

فدارسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری اقدام دولت و پلیس فرانسه برای شکستن اعتصاب کارگران را محکوم کرد/ انتقاد از سکوت سازمان جهانی کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۱۱۶

نماینده فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری تاکید کرد: WFTU حمایت خود را از اعتصاب کنندگان فرانسه که علیه سیاست‌های ضد کارگری دولت کمپانی‌های بزرگ نفت و انرژی مبارزه می‌کنند، ابراز می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه WFTU، لارا سینزیا (نماینده فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری-WFTU) روز شنبه این هفته در کنگره سالانه کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه (CGT) که در پاریس برگزار شد، حضور یافت و در برابر ۶۰۰ نماینده اتحادیه کارگری حاضر در این نشست بین المللی در همبستگی با کارگران فرانسه سخنرانی کرد.

این نماینده فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری در سخنرانی خود تاکید کرد:  WFTU حمایت خود را از اعتصاب‌کنندگان در پالایشگاه‌های فرانسه و CGT،که سه هفته است مبارزه قهرمانانه‌ای را علیه سیاست‌های ضد کارگری دولت سرمایه‌داری و کمپانی‌های بزرگ نفتی و انرژی توتال و اکسون موبیل رهبری می‌کنند، ابراز می‌کند. 

وی در این کنفرانس تاکید کرد: فدارسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری اقدامات خشونت بار دولت و پلیس فرانسه برای شکستن اعتصاب کارگران را محکوم کرده است. ما در شرایطی هستیم که باوجود بحران‌های مختلف نه تنها قدرت خرید و مزد ارتقاء نیافته که به دلیل تورم کاهش نیز یافته است.

لارا سینزیا در ادامه ضمن انتقاد از سکوت سازمان جهانی کار درباره اعتراضات کارگران فرانسه و برخوردهای دولت و پلیس با خواسته‌های معیشتی مردم، اظهار کرد: کارگران پالایشگاه‌های فرانسه، در زمانی که این انحصارات بزرگ نفتی میلیاردها یورو به سهامداران خود سود می‌دهند و از افزایش دستمزد خودداری می‌کنند، مبارزه‌ای قدرتمند و مثال زدنی برای افزایش حقوق و منطبق سازی مزد با هزینه‌های زندگی انجام می‌دهند. وضع پالایشگاه‌های فرانسه نشان می‌دهند که تنها راه مقابل این دولت اعتصاب و مبارزه برای احقاق حقوق کارگران و سایر گروه‌های فرودست است. این اعتراضات می‌تواند دولت و کارفرمایان را مجبور به برآورده کردن خواسته‌های کارگران کند. 

عضو مرکزی WFTU در پایان سخنان خود در جمع فعالان کارگری فرانسوی با اشاره به از بین رفتن قدرت خرید مایحتاج اساسی پس از آغاز جنگ‌های موجود در قاره اروپا و منطقه قفقاز و همچنین گسترش ویروس کرونا، گفت: WFTU صدای خود  را برای صلح، برای پایان دادن به مداخلات امپریالیستی، برای انحلال ناتو و همه ائتلاف‌های نظامی، و برای لغو طرح‌های توسعه سلاح‌های کشتار جمعی بلند می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز