خبرگزاری کار ایران

وزارت کشور ترکیه خبر داد:

تعداد کشته‌شدگان انفجار معدن زغالسنگ ترکیه به ۴۰ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۹۵۱

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه گفت: در اثر انفجار در معدن زغال سنگ در شمال ترکیه تاکنون چهل نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از بی. بی. سی، وزیر کشور ترکیه در مصاحبه‌ای امروز اعلام کرد: تصور می‌شود در اثر انفجار در معدن زغال سنگ در شمال ترکیه تاکنون چهل نفر جان خود را از دست داده‌اند. 

سلیمان سویلو پیشتر گفته بود که ۵۸ نفر از معدن نجات یافته‌اند و بیش از ۱۲ نفر در محاصره مانده‌اند. 

حدود ۱۱۰ نفر در زمان انفجار روز جمعه در معدن بودند که تقریبا نیمی از آن‌ها در عمق بیش از ۳۰۰ متری بودند. 

خدمه اورژانس در طول شب کار می‌کردند و سنگ را حفاری می‌کردند تا به بازماندگان بیشتری دسترسی پیدا کنند. 

فیلم‌های ویدئویی نشان می‌دهد معدنچیان با چشمانی سیاه‌پوست همراه با امدادگران از تاسیسات آماسرا در ساحل دریای سیاه بیرون می‌آیند. خانواده و دوستان مفقودان نیز در معدن دیده می‌شدند که مشتاقانه منتظر خبر عزیزانشان بودند. 

آقای سویلو به خبرنگاران در محل گفت: «پنجاه و هشت معدنچی ما توانستند بدون صدمه بیرون بیایند. ما تخمین می‌زنیم که ۱۵ معدنچی ما در زیر زمین [به دام افتاده‌اند] و در تلاش هستیم تا آن‌ها را نجات دهیم.» 

گفته می‌شود این انفجار در عمق ۳۰۰ متری رخ داده است. آقای سویلو گفت که حدود ۴۹ نفر در منطقه «خطرناک» بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر (۹۸۵ تا ۱۱۵۰ فوت) زیر زمین کار می‌کردند. 

هنوز علت این انفجار مشخص نیست و دادستانی محلی تحقیقات را آغاز کرده است. 

وزیر انرژی ترکیه گفت: نشانه‌های اولیه وجود دارد که نشان می‌دهد این انفجار ناشی از بخاری بوده است که متان ترکیبی انفجاری در معادن زغال سنگ است. 

وی گفت: «ما با یک وضعیت واقعاً تأسف بار روبرو هستیم. ریزش‌های جزئی در داخل معدن وجود داشت، اما هیچ آتش سوزی مداومی وجود ندارد و تهویه به درستی کار می‌کند.» 

انتظار می‌رود رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز امروز از این مکان بازدید کند. 

رکای چاکر، شهردار آمسرا گفت که بسیاری از کسانی که جان سالم به در برده‌اند، «جراحات جدی» دیده‌اند. 

یکی از کارگران که به تنهایی موفق به فرار شده است، گفت: گرد و غبار و دود وجود داشت و نمی‌دانیم دقیقا چه اتفاقی افتاده است. 

این معدن متعلق به شرکت دولتی زغال سنگ ترکیه است. پیش از این ترکیه در سال ۲۰۱۴ شاهد مرگبارترین فاجعه معدن زغال سنگ بود که در آن ۳۰۱ نفر پس از انفجار در شهر سوما در غرب این کشور جان باختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز