خبرگزاری کار ایران

بسیج گسترده اتحادیه‌های کارگری بریتانیا علیه ناکارآمدی دولت انگلیس مقابل بحران تورمی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۹۷۱

تظاهرات کارگران انگلیسی در اعتراض به سیاست‌های تورمی و عدم افزایش حقوق از روز سه شنبه در مقابل دفتر حزب حاکم محافظه کار در بیرمنگام برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه انگلیسی «خروج مردم»، روز سه شنبه هفته اخیر، بیش از یک‌صدهزار نفر در سراسر انگلستان به تظاهراتی که توسط کمپین «ریاضت اقتصادی بس است!» راه افتاده است، پیوستند. 

تظاهرات کارگران انگلیسی در اعتراض به سیاست‌های تورمی و عدم افزایش حقوق از روز سه شنبه نیز در مقابل دفتر حزب حاکم محافظه کار در بیرمنگام برگزار شده است. 

از ابتدای ماه جاری میلادی (اکتبر)، بسیج گسترده‌ای در بریتانیا علیه دولت محافظه کار (حزب محافظه کار) به دلیل ناتوانی در مقابله با بحران جاری هزینه‌های زندگی را در این کشور شاهد بودیم. 

معترضان با کارگران پست و راه آهن که به دلیل حقوق بد و شرایط کاری اعتصاب کرده‌اند، ابراز همبستگی کردند. کادر تمام اتحادیه‌های کارگری بزرگ در کشور، از جمله اتحادیه ملی کارگران راه آهن، دریانوردی و حمل و نقل (RMT)، اتحادیه کارگران ارتباطات (CWU) و جنبش پزشکان جوان و همچنین احزاب سیاسی مانند حزب کارگر بریتانیا و حزب سوسیالیست کارگران انگلستان (SWP) با اعتراضات ابراز همبستگی و در اجتماع شرکت کردند. 

بخش‌های طبقه کارگر در سراسر اروپا تظاهراتی را سازماندهی کرده‌اند که خواستار راه‌حل‌های مشخص از دولت‌ها برای مقابله با بحران هزینه‌های زندگی و افزایش تورم در قیمت مواد غذایی و سوخت هستند. با توجه به ادامه جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا (EU) و ایالات متحده بر صادرات انرژی روسیه به اروپا، قیمت انرژی در کشورهای اروپایی به شدت افزایش یافته است. سودجویی تولیدکنندگان و تامین کنندگان انرژی چند ملیتی در بحبوحه این بحران وضعیت را بدتر کرده است. 

جرمی کوربین، نماینده پارلمان از حزب کارگر در حمایت از اعتراضات روز دوشنبه گفت: «کل کشور، کارگران و جوامع در حال مبارزه با طمع، نابرابری و استثمار موجود هستند. هرچه که دستمزدهای حقیقی کاهش می‌یابد، نرخ سود ثروتمندان افزایش می‌یابد، پیام ما روشن است. ما اینجا نیستیم که مدیریت کنیم. ما برای دلالی اینجا نیستیم. ما اینجا هستیم تا بر دولتی عامل تورم و سیاست‌های سرمایه دارانه آن پیروز شویم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز