خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران قدیمی «قند یاسوج» برای تسریع احیای این واحد تولیدی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۸۱۵

کارگران قدیمی قند یاسوج خواستار تسریع در احیای و رفع مشکلات و بازگشایی این واحد تولیدی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران قدیمی قند یاسوج در استان کهکیلویه و بویراحمد، خواستار تسریع در حل مشکلات و رفع موانع راه‌اندازی کارخانه قند یاسوج بعد از ۵ سال تعطیلی شدند.

یکی از کارگران کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه روز گذشته (۱۱ مهر ماه) سیدصولت مرتضوی (معاون اجرایی رئیس‌جمهور) از روند نوسازی کارخانه قند یاسوج بازدید کرد، گفت: فعالیت کارخانه قند یاسوج که در استان کهکیلویه و بویراحمد واقع شده از  ۵سال پیش متوقف شده و حدود دو ماه است که با حمایت دولت و نهاد‌های قضایی با واگذاری به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال انجام تعمیرات برای احیا و بازگشایی مجدد است.

به گفته وی؛ مهمترین مشکلات حال حاضر این کارخانه بدهی میلیاردی به برخی نهاد‌های دولتی و خصوصی و کارگران قدیمی است. همچنین برخی ماشین آلات و تجهیزات این کارخانه از بین رفته و نیاز به نوسازی کامل دارد که امیدواریم پرداخت نشدن این بدهی‌ها مانع فعالیت کارخانه بعد از احیای آن نشود.

وی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان وقت برای راه‌اندازی این کارخانه، افزود: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که رئیس جمهور هم اکنون و در زمان ریاست خود در قوه قضائیه در سفر به یاسوج داشتند، با تامین اعتبار دستور رفع مشکلات این واحد تولیدی صادر شده و از آن موقع تاکنون ما کارگران در انتظار اقدام جدی دولت برای بازگشایی کارخانه هستیم.

این کارگر با بیان اینکه این کارخانه به عنوان یکی از مراکز مهم صنعتی استان به ویژه در حوزه تولید شناخته شده است، گفت: باتوجه به شرایط بد اشتغال در یاسوج و اینکه راه اندازی قند یاسوج می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۳۰۰ کارگر به‌صورت مستقیم باشد، از مسئولان درخواست حمایت داریم تا هر چه سریعتر این کارخانه به مرحله تولید برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز