خبرگزاری کار ایران

قول استخدام ۱۰۰ هزار نفر در حوزه سلامت چه شد؟ / فقط ۲۰ هزار نیروی وزارت بهداشت تا دو ماه آینده جذب می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۴۲۷

مدافعان سلامت با انتقاد از عملی نشدن وعده‌ی جذب ۱۰۰ هزار پرستار، می‌گویند: برای جذب ۲۰ هزار نفر نیز مصاحبه و گزینش استخدامی درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ماه‌های پایانی سال گذشته و بعد از فروکش کردن بحران کرونا، اعلام شد صد هزار نفر در حوزه سلامت استخدام رسمی می‌شوند.

پرستاران و مدافعان سلامت شرکتی و ۸۹ روزه، ماه‌ها در انتظار تحقق این وعده بودند با این حال به نظر می‌رسد قرار است فقط یک‌پنجم این رقم، جذب وزارت بهداشت شوند.

مدافعان سلامت با انتقاد از خلف وعده‌ها به اظهارات یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اشاره می‌کنند که گفته است «امیدواریم ظرف یک تا دو ماه آتی مجوز استخدام ۲۰ هزار نفر صادر شود، چون مسیر آزمون، مصاحبه و بررسی‌های عمومی و بررسی‌های علمی زمان بر است.»

مرادی از پرستاران ۸۹ روزه می‌گوید: کمبود نیروی انسانی متخصص در وزارت بهداشت، یک امر مسلم است؛ مسئولان خودشان بارها به این موضوع اشاره کرده‌اند؛ حال سوال اینجاست که چرا بعد از گذشت چند ماه، آن ۱۰۰ هزار نفر به ۲۰ هزار نفر رسیده و تازه این ۲۰ هزار نفر نیز قرار است بعد از مصاحبه و گزینش استخدام شوند؟

این پرستار ادامه می‌دهد: ما پرستاران شرکتی و طرحی، امید خود را به تبدیل وضعیت و استخدام رسمی شدن از دست داده‌ایم؛ تا زمانی که بحران کرونا بیداد می‌کرد، از دل و جان برای درمان بیماران مایه گذاشتیم و هزینه دادیم اما بعد از فروکش کردن بحران که دیگر به ما نیازی نداشتند، وعده‌ها را فراموش کردند.

به گفته وی، مسیر طولانی استخدام و ظرفیت ناچیز جذب، مدافعان سلامت را نسبت به آینده شغلی خود ناامید کرده است؛ مشخص نیست این ۲۰ هزار نفر نیز چه مشخصاتی دارند و کدام گروه‌ها شامل حال آن می‌شوند؛ آیا پرستاران زحمتکش دوران کرونا، در اولویت قرار ندارند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز