خبرگزاری کار ایران

درخواست دوباره کارگران «آجر جیل» برای رفع مشکلات این کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۰۹۱

جمعی از کارگران کارخانه آجر جیل واقع در شهرستان کارون استان خوزستان برای چندمین بار ازمسئولان در خواست کردند به مشکلات این واحد تولیدی رسیدگی و مانع توقف فعالیت آن شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران کارخانه «آجر جیل» به نمایندگی از اهالی شهر و روستاهای همجوار این واحد تولیدی، خواستار تسریع در حل مشکلات و رفع موانع تولید این واحد تولیدی برای جلوگیری از بیکاری کارگران کارخانه و اشتغال جوانان بیکار منطقه شدند.

یکی از کارگران کارخانه گفت: چندین سال بود (از سال ۹۲) وضعیت این کارخانه بر سر اختلاف سهامداران کارخانه برهم ریخته بود وهر چندسال یکبار این کارخانه فعالیت تولیدی خودرا با ۲۲۰ کارگر متوقف می‌کرد و این مسئله زیان‌های مالی و روحی زیادی را به کارگران وارد کرد، در نهایت سال ۹۸بعد از سال‌ها پیگیری توانستیم با وجود همه مشکلات اقتصادی فعالیت تولیدی کارخانه آجر جیل را از سر بگیریم اما طی چند ماه گذشته این اختلافات از سر گرفته شده و  نهاد قضایی بایت شکایت تعدادی از طلبکاران مالی کارخانه؛ حکم به اعلام ورشکستگی داده است.

او گفت: مسئولان قضایی بارها اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه اجازه تعطیلی یا توقیف یک واحد تولیدی فعال را نخواهند داد حال چرا برای این کارخانه که مصائب خود را پشت سر گذاشته و اکنون می‌خواهد به بهره‌برداری مجدد برسد، حکم ورشکستگی صادر کرده‌اند.

یکی دیگر از کارگران این کارخانه در ادامه سخنان همکارش گفت: همزمان با آغاز مجدد فعالیت کارخانه در سال ۹۸ نزدیک ۲ میلیارد بدهی کارگران بازنشسته از سوی کارفرما پرداخت شد. طی این مدت بدهی‌های این کارخانه به اداره برق، گاز و برخی دیگر از نهادهای دولتی طلبکار پرداخت شده است. بنابراین اگر به کارفرما فرصت داده شود با افزایش تولید به مرور سایر بدهی‌های کارخانه را می‌پردازد.

این کارگر با بیان اینکه طلبکاران در حالی اقدام به توقیف کارخانه و دارایی‌های آن کرده‌اند که میزاان بدهی کارفرما به نسبت قیمت کارخانه بسیار ناچیز است و نباید قاضی پرونده حکم ورشکستگی کارخانه را صادر می‌کرد، گفت: در این کارخانه که تنها محل درآمد اهالی منطقه بوده و کارگران آن سال‌ها عمر خود را برای نگهداری محل کار خود هزینه کرده‌اند، اقدام برای توقیف کارخانه‌ای که میلیاردها تومان ارزش مالی دارد و زمانی بیش از ۲۲۰ کارگر در آن مشغول کار بودند، کار درستی نیست.

این کارگران برای چندمین بار از مقامات مسئول، خواستار رسیدگی به وضعیت کارخانه شدند و گفتند: در صورت ادامه این روند شاهد تعطیلی کامل کارخانه با دستکم ۲۲۰ کارگر شاغل در آن خواهیم بود که زیان بزرگی به وضعیت اشتغال منطقه خواهد زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز