خبرگزاری کار ایران

معلمان و کارگران فرانسه به سیاست افزایش سن بازنشستگی اعتراض کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۵۷۰

هفته گذشته تظاهرات خیابانی در سراسر فرانسه در حالی برگزار شد که مدارس و خدمات حمل و نقل به دلیل اولین اعتصاب بزرگ از زمان انتخاب امانوئل مکرون به عنوان رئیس جمهور شرایط اداری کشور را مختل کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه گاردین انگلستان، اتحادیه‌های معلمان و کارگران حمل و نقل فرانسه در بحبوحه بحران افزایش هزینه‌های زندگی در اروپا نسبت به طرح برنامه‌های افزایش سن بازنشستگی توسط مجلس این کشور، تهدید به برگزاری یک اعتصاب بزرگ کردند. 

همچنین هفته گذشته تظاهرات خیابانی در سراسر فرانسه در حالی برگزار شد که مدارس و خدمات حمل و نقل به دلیل اولین اعتصاب بزرگ از زمان انتخاب امانوئل مکرون به عنوان رئیس جمهور شرایط اداری کشور را مختل کردند. 

معلمان مدارس ابتدایی و رانندگان قطار و اتوبوس در برخی از خدمات منطقه‌ای و کارگران صنعت انرژی هسته‌ای کار خود را در روز پنجشنبه متوقف کردند. 

کارگران در شهرهای سرتاسر فرانسه راهپیمایی کردند، زیرا اتحادیه‌ها برای مقابله با تاثیر تورم و افزایش قیمت‌ها برای افزایش حقوق‌ها تلاش دارند. 

اتحادیه‌ها همچنین خواستار لغو برنامه‌های مکرون برای افزایش تدریجی سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۵ سال شدند. اصرار رئیس‌جمهور بر ایجاد تغییرات در سیستم بازنشستگی - یکی از وعده‌های اصلی کمپین انتخاباتی او - به طور گسترده در نظرسنجی‌ها مورد مخالفت قرار گرفت. 

اتحادیه‌های کارگری احزاب بسیج شدند تا راه دولت را در این زمینه مسدود کنند. هیات وزیران فرانسه روز پنجشنبه گفتند که پیش‌نویس قانون در مورد تغییرات حقوق بازنشستگی تا کریسمس آمسال آماده خواهد شد و روند مشورتی آن از هفته آینده آغاز خواهد شد. 

الیویه دوسوپ، وزیر کار فرانسه، در سخنانی تهدیدآمیز گفت اگر احزاب مخالف برای جلوگیری از دولت متحد شوند، نمی‌توان مقابل انحلال پارلمان توسط ماکرون را گرفت! این بلافاصله باعث آغاز انتخابات پارلمانی جدید می‌شود. 

فیلیپ مارتینز، رئیس اتحادیه سراسری کارگران فرانسه CGT، گفته است: «ما با عقب انداختن سن بازنشستگی مخالفیم، زیرا وقتی تعداد بیکاران زیادی در این کشور وجود دارد، آن را یک انحراف در سیاست‌های معطوف به اشتغال می‌دانیم. برعکس بجای سن بازنشستگی دستمزدها باید افزایش یابد زیرا در این کشور مشکل رشد هزینه زندگی وجود دارد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز