خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران پیمانکاری تعمیرات راه آهن از عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایای مزدی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۵۳۷

برخی کارگران واحد نگهداری و تعمیرات راه آهن خواستار پرداخت به موقع مزایای عرفی و مناسبتی خود از پیمانکاران شدند.

تعدادی از کارگران واحد تعمیرات و نگهداری راه آهن در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: برخی شرکت پیمانکاری که در زمینه تعمیرات و نگهداری خطوط ریلی در کشور فعالیت دارند، جدا از تاخیر در پرداخت حقوق کارگران، برای پرداخت به موقع مزایای عرفی و مناسبتی کارگران تحت مسئولیت خود کوتاهی می‌کنند.

این کارگران در تشریح وضعیت پرداخت مطالبات خود گفتند: جدا از معوقات مزدی، برای دریافت برخی مزایای عرفی و مناسبتی با مشکل روبرو هستیم و این مسئله باعث ایجاد دغدغه روحی و مشکل برای کارگران شده است.

آنها همچنین با بیان اینکه چند سالی هست که مطالباتمان با تاخیر پرداخت می‌شود، افزودند: برخی کارفرمایان شرکت‌های پیمانکاری در واحد نگهداری از خطوط ریلی راه آهن در پرداخت برخی مزایای انگیزشی و عرفی به حساب کارگران کوتاهی می‌کنند.

در این زمینه یکی از کارگران پیمانکاری تعمیرات و نگهداری راه آهن با ذکر نمونه‌ای از مطالبات انگیزشی خود و همکارانش گفت: به عنوان نمونه در ایام عید قربان و مبعث، عید فطر، ماه مبارک رمضان و مناسبت‌های دیگری همانند روز حمل و نقل و غیره. . . مرسوم است که کارفرمایان مبلغی را در همه شرکت‌های تابعه راه‌آهن همانند واحد تعمیرات و نگهداری به حساب کارگران واریز کنند که در برخی مواقع با تاخیر انجام می‌شود و گهگاه هم پرداخت نمی‌شود.

به گفته وی؛ کارگران پیمانکاری واحد نگهداری و تعمیرات راه آهن به دلیل عقد قرارداد تحمیلی با پیمانکار هم از مزایای شغلی محروم شده‌اند و هم نسبت همکاران قرارداد مستقیم؛ به موقع حقوق خود را دریافت نمی‌کنند.

آن‌ها با انتقاد از پیمانکاران تاکید کردند: هر ماه بخش زیادی از حقوق دریافتی ما هزینه اجاره خانه و پرداخت اقساط بانکی و سایر بدهی‌ها می‌شود و گاه منابع مالی کافی برای تامین مایحتاج ماهانه خانوادهایمان نداریم. حال این پرسش مطرح است که  چقدر برای صاحبخانه‌ها و بانک‌ها و سایر طلبکاران مهم است که ما کارگران حقوق و مزایای خود را با تاخیر دریافت می‌کنیم و آیا آنها منتظر می‌مانند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز