خبرگزاری کار ایران

یک بازنشسته فرهنگی:

اگر رتبه‌بندی را اجرا می‌کنید، به بازنشستگان نیز توجه کنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۶۵۷

یک بازنشسته فرهنگی، خواستار رفع تبعیض میان شاغلان و بازنشستگان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اجرای رتبه‌بندی برای معلمان شاغل دریافتی آن‌ها را افزایش خواهد داد؛ هرچند هنوز احکام حقوقی جدید معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش صادر نشده اما پرداخت علی‌الحساب به حساب معلمان ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در این رابطه گفته است: ماهانه یک میلیون تومان علی‌الحساب به حساب معلمان بابت رتبه‌بندی پرداخت می‌شود. مسعود میرکاظمی افزود: این مبلغ تا زمان صدور احکام جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش ادامه دارد و پس از آن با معلمان تسویه حساب می‌شود.

کهزادی (بازنشسته فرهنگی) در این رابطه با تاکید بر لزوم همسان‌سازی و همترازی حقوق بازنشستگان نهادها با شاغلان هم‌ردیف گفت: اگر هدف‌شان اجرای قانون است، باید به معیشت بازنشستگان نیز توجه کنند؛ بایستی بودجه کافی برای اجرای همسان‌سازی بعد از تعلق هر نوع مزایای مزدی اختصاص یابد.

او ادامه داد: رفع تبعیض بین کارکنان شاغل دستگاههای مختلف حقوق بگیر، اگر باعث ایجاد تبعیض بیشتر با دیگر گروه‌های بازنشسته همان دستگاههای حقوق بگیر شود، برخلاف بند ۹ ازاصل سوم قانون اساسی و ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه و ماده۶۴ و ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری است.

وی تاکید می‌کند: قانون در تمام موارد فوق اشاره به برقراری عدالت، نظام پرداخت همسان، رفع تبعیض و متناسب‌سازی امکانات شاغلین با بازنشستگان و مستمری بگیران سنوات مختلف دارد بنابراین باید منابع کافی برای افزایش عادلانه حقوق و مستمری بازنشستگان اختصاص دهند؛ در غیر این صورت فاصله‌ی دریافتی شاغلان و بازنشستگان افزایش می‌یابد.

به گفته‌ی وی، از همان ابتدای تدوین رتبه‌بندی باید برای بازنشستگان فرهنگی نیز مکانیسم افزایش همسان مستمری‌ها را در نظر می‌گرفتند تا عدالت در پرداخت مخدوش نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز