خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

مطالبات معوق و پاداش بازنشستگان پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۱۲۱

محمد وحیدی گفت: علاوه بر مطالبات و پاداش بازنشستگان، چرایی رتبه‌بندی نشدن معلمان طرح مهرآفرین و معلمان پیمانی‌ از دیگر مواردی است که در مجلس پیگیری می‌شود.

به گزارش ایلنا، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد: علاوه بر مطالبات و پاداش بازنشستگان، چرایی رتبه‌بندی نشدن معلمان طرح مهرآفرین و معلمان پیمانی‌ از دیگر مواردی است که در مجلس پیگیری می‌شود.

محمد وحیدی (نماینده مردم بجنورد در مجلس) در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی  اظهار کرد: طرح رتبه بندی باید تمام معلمان را در برگیرد چرا که معلمان پیمانی‌ و معلمان طرح مهرآفرین نیز جمعی از آموزش و پرورش هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: میانگین سنوات این افراد بیش از ۱۱ سال است و برخی از آنها تا ۱۷ سال سابقه دارند، ولی در حال حاضر آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان خلاف مصوبه مجلس تدوین شده است که این افراد شامل رتبه‌بندی نشوند.

وی، شمار معلمانی که شامل رتبه بندی نشده اند را ۷۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش مکلف به اجرای قانون است و قانون نیز در این زمینه برای هیچ معلمی استثناء قائل نیست.

وحیدی افزود: بسیاری از شاگردان این معلمان که به دانشگاه فرهنگیان رفته و معلم شدند، شامل رتبه‌بندی شده‌اند اما خود این معلمان مشمول این طرح نیستند. طرح مهر آفرین طرح جایگزین استخدام معلمان است که به استان ها این اختیار داده شده تا برای تامین نیرو آموزش و پرورش معلم استخدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در طرح مهرآفرین همانند گذشته برای استخدام‌ها باید آگهی استخدامی منتشر شود، اما این وظیفه به استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی واگذار شده و داوطلبان پس از برگزاری آزمون‌های استخدامی در دو بخش توانمندی‌های عمومی و تخصصی و گزینش انتخاب می‌شوند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه به ساخت مدارس و تخریب مدارس غیر استاندارد و حذف مدارس کانکسی، ۲ نوبته و کلاس های چند پایه از اقدامات دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز