خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاری و حمایت فدراسیون کارفرمایان اوکراین از حفظ اشتغال و مردم در شرایط جنگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۳۴۴

به لطف پروژه مشترک سازمان بین المللی کار (ILO) و آژانس توسعه بین المللی دانمارک (دانیدا)، یک کمپین به نام «بازار کار فراگیر و ایجاد شغل در اوکراین» به همراه توزیع کمک بشردوستانه، با همت فدراسیون کارفرمایان اوکراین تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، بسیج اراده‌های کارفرمایان و تولیدکنندگان بومی اوکراین تاکنون توانسته در تلاش‌هایی بشردوستانه صدها فرصت شغلی را در اوکراین نجات دهد. 

جنگ روسیه و اوکراین اقتصاد بسیاری از نقاط این کشور را فلج کرده و تقریباً نیمی از مشاغل مجبور به تعطیلی و نیمی دیگر در تلاش برای ادامه حیات هستند. با حمایت ILO سازمان جهانی کار، فدراسیون کارفرمایان اوکراین (FEU) و سایر نهادهای کارگری جهانی، تاکنون کمک‌هایی برای حفظ شرایط تولید در این کشور صورت گرفته است. 

به لطف پروژه مشترک سازمان بین المللی کار (ILO) و آژانس توسعه بین المللی دانمارک (دانیدا) «بازار کار فراگیر و ایجاد شغل در اوکراین»، یک کمپین حفظ اشتغال و توزیع کمک با همت فدراسیون کارفرمایان اوکراین تشکیل شده و این فدراسیون توانسته بسیاری از کمک‌های فوری به مردم خارکف و دیگر نقاط جنگ زده اوکراین منتقل نماید و بسته‌هایی نیز برای حفظ اشتغال ارائه دهد. 

همچنین با حمایت اتحادیه کارفرمایان، بیش از ۳۵۵۰ جعبه مواد غذایی با حمایت دو شریک، هلدینگ کشت و صنعت Astarta-Kyiv و بنیاد «به خودت باور کن»، مستقیماً بین مردم در سراسر دو منطقه توزیع شده است. 

روسلان ایلیچوف، مدیرکل این فدراسیون توضیح داد که پروژه‌ای برای حفظ شغل بیش از ۲۰۰ کارگر به مدت یک هفته ادامه دارد و در این مدت طرف فدراسیون به این کارگران حقوق داده می‌شود. 

فدراسیون کارفرمایان اوکراین با عضویت ۱۴۰ انجمن کارفرمایی منطقه ای، به عنوان پر نماینده‌ترین سازمان کارفرمایی در سطح ملی در کشور شناخته می‌شد. تخمین زده می‌شود که اعضای FEU حدود ۷۰ درصد از تولید ناخالص داخلی ملی اوکراین را تامین می‌کنند و بیش از ۵ میلیون کارگر این کشور را شاغل ساخته‌اند. 

این اتحادیه کارفرمایی برای ایجاد فرصت‌های شغلی کوچک نیز جلسات آموزش‌های آنلاین برگزار کرده، و از شرکت‌ها برای جابه‌جایی فعالیت‌هایشان حمایت و همسان‌سازی تجاری را تسهیل کرده است.

انتهای پیام/
رضا اسدآبادی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز