خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران واحد نگهداری راه‌آهن برای دریافت به موقع مزایای مزدی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۲۱۸

کارگران واحد نگهداری و تعمیرات راه‌آهن خواستار پرداخت به موقع مزایای عرفی و مناسبتی خود از پیمانکاران شدند.

کارگران واحد نگهداری و تعمیرات راه‌آهن در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: برخی شرکتهای پیمانکاری که در زمینه تعمیرات و نگهداری خطوط ریلی فعالیت دارند، جدا از تاخیر در دریافت حقوق، برای پرداخت به موقع مزایای عرفی و مناسبتی کوتاهی می‌کنند.

این کارگران با بیان اینکه چندین شرکت پیمانکار در خطوط ریلی کشور فعالیت دارند، در تشریح وضعیت پرداخت مطالبات خود گفتند: جدا از معوقات مزدی، برای دریافت برخی مزایای عرفی و مناسبتی با مشکل روبرو هستیم و این مسئله باعث ایجاد دغدغه روحی و گرفتاری‌های روزمرده برای کارگران شده است.

این کارگران همچنین با بیان اینکه چند سالی هست که وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی مشخصی نداریم، افزودند: برخی کارفرمایان شرکت‌های پیمانکاری طبق عرف جاری در پرداخت برخی مزایای انگیزشی و عرفی به حساب کارگران کوتاهی می‌کند. به عنوان نمونه در ایام عید قربان، عید فطر، ماه مبارک رمضان، و مناسبت‌های دیگری همانند روز حمل و نقل و غیره. . . همه کارفرمایان بایستی برای بالابردن انگیزه کار در کارگران این مزایای عرفی و انگیزشی که از سال‌ها پیش در شرکت‌های تابعه راه‌آهن همانند واحد تعمیرات و نگهداری معمول بوده را در موعد مقرر واریز کنند که در برخی مواقع با تاخیر انجام می‌شود و گهگاه هم کارفرمایان به بهانه‌های مختلف از پرداخت آن به کارگران خوداری می‌کنند.

آن‌ها با انتقاد از پیمانکاران تاکید کردند: بخش‌های زیربنایی همچون امور تعمیر و نگهداری راه‌آهن قابل واگذاری به پیمانکاران نیستند و اساسا باید منابع مالی نگهداری از آن از بودجه جاری راه‌آهن تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز