خبرگزاری کار ایران

اعتراض بازنشستگان «ایران ایر» به محقق نشدن خواسته‌های خود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۴۴۷

شماری از بازنشستگان هوایمایی ایران ایر (هما) به‌ عدم وصول مطالبات خود اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از بازنشستگان هواپیمایی ایران ایر (هما) به‌ عدم وصول مطالبات حقوقی و قانونی خود اعتراض کرده و صبح امروز (۱۹ مرداد ماه) به صندوق بازنشستگی هما واقع در خیابان عموئیان محله بیمه و  ساختمان ادارات مرکزی فرودگاه مهرآباد مراجعه کردند.

یکی از بازنشستگان در مورد دلایل اعتراض همکاران خود گفت: مهمترین مشکل حال حاضر ما بازنشستگان ایران ایر موضوع انتقال صندوق بازنشستگی هما به صندوق بازنشستگی کشوری است که از ابتدای سال جاری با تصمیم دولت انجام شده است.

به گفته وی؛ اموال و دارایی صندوق بازنشستگی هما غیردولتی و شخصی است بنابراین انتقال آن بدون رضایت صاحبان اصلی، غیرقانونی محسوب می‌شود. ما از نهادهای قضایی و اجرایی‌کشور درخواست داریم این موسسه صندوق خصوصی که سرمایه عظیم بازنشستگان هما است را دقیقا حسابرسی نمایند.

او گفت: یحث دیگری که بازنشستگان هما امروز آن را دنبال می‌کنند برقراری کمک هزینه رفاهی برای بازنشستگان هما نظیر شاغلین هواپیمایی هما است.

طبق اظهارات وی؛ حدود ۳ سال است فوق العاده رفاهی از طرف دولت در بودجه سالانه تصویب شده و دستگاه‌ها مجاب به پرداخت به شاغلین و بازنشستگان مجموعه خویش هستند. با توجه به اینکه فوق العاده رفاهی شاغلین هما؛ افزایش ۳ الی ۶ میلیونی داشته لذا مطابق مصوبه دولت بازنشستگان هما هم درخواست برقراری کمک هزینه رفاهی همانند شاغلین را دارند.

او درباره سایر مطالبات بازنشستگان ایران ایر گفت: بازنگری کامل و کلی در جدول همسان‌سازی و برخورداری کلیه بازنشستگان از آن از دیگر خواسته‌ای بازنشستگان هما است. در عین حال رعایت کامل موارد قانونی طبق مصوبه شورای نگهبان از قبیل (تی دی، بیمه عمر، حوادث، فوق العاده رفاهی و حق مسکن) همانند شاغلین و دریافت مزایای عرفی و مناسبتی همانند بن ماه مبارک رمضان، بن روز جانباز وروز زن را از صندوق خواستاریم.

اعتراض بازنشستگان «ایران ایر» به محقق نشدن خواسته‌های خود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز