خبرگزاری کار ایران

عنابستانی مطرح کرد:

دولت مصوبه افزایش ۳۸ درصدیِ حقوق بازنشستگان را تأیید کرده/ تأمین اجتماعی به دنبال تأمین منابع مورد نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۶۷۰

یک نماینده مجلس گفت: طبق اطلاعی که بنده دارم و طبق اظهارات روز گذشته مدیرعامل تأمین اجتماعی کشور در کمیسیون اجتماعی مجلس، دولت مصوبه هیئت امنا را تأیید و بر مبنای همان ۳۸ درصد به تأمین اجتماعی اعلام کرده و الان هم تأمین اجتماعی به دنبال راهکار اجرای مصوبه و تأمین منابع مورد نیاز است.

به گزارش ایلنا، علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح گفت: جمع‌بندی دولت این است که می‌تواند در مصوبه هیئت امنا دخل و تصرف کند که ما در مجلس تأکید کردیم دولت این اجازه را ندارد.

وی افزود: طبق اطلاعی که بنده دارم و طبق اظهارات روز گذشته مدیرعامل تأمین اجتماعی کشور در کمیسیون اجتماعی مجلس، دولت مصوبه هیئت امنا را تأیید و بر مبنای همان ۳۸ درصد به تأمین اجتماعی اعلام کرده و الان هم تأمین اجتماعی به دنبال راهکار اجرای مصوبه و تأمین منابع مورد نیاز است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکیدکرد: طبق اعلام آخرین نظر دکتر موسوی مدیرعامل تأمین اجتماعی کشور در مجلس، دولت مصوبه هیئت امنا که همان افزایش ۳۸ درصدی است را تأیید و به سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده و اگر این حرف تا این مرحله درست باشد همه اختلاف نظرها حل می‌شود و تا پایان این ماه هم پرداختی‌ها شروع می‌شود.

عنابستانی با بیان اینکه مبنای این افزایش از ابتدای سال است و معوقات هم پرداخت خواهدشد گفت: این افزایش ۳۸ درصدی از ابتدای سال اعمال می‌شود.

همچنین در این برنامه حسن صادقی گفت: علت انعکاس خبرهای متناقض درمورد حقوق بازنشستگان این است که دولت در گرفتن تصمیمات اثرگذار در جامعه به ویژه افزایش حقوق بازنشستگان خیلی منفعلانه عمل می‌کند.

وی افزود: الان پنج ماه است که جامعه کارگری بازنشسته با استرس روحی روانی مواجه است و به همین دلیل هم مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد نظارتی مصوبه اولیه دولت را به درستی ابطال کرده است.

دبیرکل خانه کارگر اظهارکرد: دولت برای زمان خریدن این موضوع را با استناد به اصل ۱۳۸ قانون اساسی، به هیئت امنای تأمین اجتماعی که اکثراً هم وزرای خودش است محول کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز