خبرگزاری کار ایران

خروجِ «طرح ساماندهی» امروز از کمیسیون اجتماعی/ امید به خداحافظی با پیمانکاران در نیمه‌ی دوم سال

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۹۶۶

یک فعال صنفی گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم به سرعت کار تصویب جزئیات طرح را به پایان برسانند و آن را برای اجرا ابلاغ کنند تا در نیمه‌ی دوم سال، شاهد رخت بربستن پیمانکاران باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به نظر می‌رسد شمارش معکوس برای تصویب نهایی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت آغاز شده است، البته اگر دوباره موانعی سر راه ظاهر نشود و کار به جلسات متعدد و لابیگری و نشست با دولت نکشد.

روز گذشته (دهم مرداد)، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این رابطه اطلاعات خوبی به مخاطبان داد؛ ولی اسماعیلی از اتمام بررسی جزئیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: تمام تلاش کمیسیون بر این است که این طرح در اسرع وقت به صحن مجلس آمده و به تصویب برسد.

از قرار، امروز سه‌شنبه، برای جمع‌بندی نهایی، این طرح در صحن کمیسیون اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و اگر کار امروز به خوبی خاتمه یابد، به زودی شاهد آمدن جزئیات طرح به صحن خواهیم بود.

حشمت‌الله سلیمانی (فعال صنفی کارگران عسلویه) در این رابطه می‌گوید: امیدواریم امروز بررسی جزئیات طرح در کمیسیون اجتماعی به پایان برسد و نمایندگان مجلس به یک جمع‌بندی به نفع کارگران دست پیدا کنند؛ در نهایت این طرح ظرف یک هفته یا کمتر به صحن علنی بیاید و تصویب شود.

به گفته وی، کارگران پیمانکاری به خصوص در صنایع نفت و گاز، از زمستان گذشته در انتظار تصویب این طرح و ابلاغ آن هستند تا با حذف پیمانکاران بتوانند از حداقلی از امنیت شغلی و عدالت مزدی برخوردار شوند.

سلیمانی تاکید می‌کند: از نمایندگان مجلس انتظار داریم به سرعت کار تصویب جزئیات طرح را به پایان برسانند و آن را برای اجرا ابلاغ کنند تا در نیمه‌ی دوم سال، شاهد رخت بربستن پیمانکاران باشیم تا دیگر پیمانکاران نتوانند در مناقصات شرکت کنند و آینده‌ی کارگران را به گروگان بگیرند.

او مانند همه‌ی فعالان صنفی نفت و گاز معتقد است؛ با وجود پیمانکاران، هرگز عدالت برقرار نخواهد شد لذا باید در تصویب و ابلاغ طرح ساماندهی به همه‌ی نهادهای دولتی، عمومی و خصولتی، تسریع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز