خبرگزاری کار ایران

چین برای مقابله با چالش پیری جمعیت و بحران صندوق‌ها خدمات بازنشستگی را خصوصی‌سازی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۶۶۲

بازار بازنشستگی خصوصی چین تا سال ۲۰۲۵ از ۳۰۰ میلیارد دلار در حال حاضر به حداقل ۱.۷ تریلیون دلار افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت چین اعلام کرد که طرحی آزمایشی برای حفظ سپرده‌های بازنشستگان در قالب حق بیمه در نظر دارد که تا آخر سال جاری میلادی آغاز می‌کند.

این طرح آزمایشی بخشی از تلاش‌ها برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای پیامدهای بحران صندوق‌های بازنشستگی به علت پیری جمعیت چین است.

چین به دلیل ازدیاد جمعیت در دهه‌های میانی قرن گذشته ناچار به اجرای برنامه تک فرزندی برای کنترل جمعیت شد که به همین دلیل اکنون آثار سیاست مزبور در افزایش جمعیت میانسالان و بازنشستگان چینی از هم اکنون قابل مشاهده شده است.

طبق اعلامیه‌ای که توسط بانک مرکزی چین اعلام شد، چین اولین طرح بازنشستگی خصوصی این کشور را برای مقابله با چالش‌های اقتصادی در جامعه‌ای در حال پیری راه‌اندازی کرده است. 

بانک خلق چین می‌گوید: برنامه پس‌انداز بازنشستگی با هدف غنی‌سازی بیشتر منابع مالی برای محافظت از سالمندان بازنشسته و رفع نیازهای آن‌ها مطرح شده است.

سپرده بازنشستگی آزمایشی خصوصی دارای سررسید ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ سال هستند و سقف سپرده‌های فردی در هر بانک حدود هفتاد و چهار هزار دلار آمریکا است.

 طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، ۲۸ درصد از جمعیت چین در ۲۰ سال آینده، بیش از ۶۰ سال سن خواهند داشت، در حالی که این رقم امروز ۱۰ درصد است و این کشور را به یکی از سریع‌ترین جمعیت‌های پیر در جهان تبدیل می‌کند.

مشاوران تخمین می‌زنند که بازار بازنشستگی خصوصی چین تا سال ۲۰۲۵ از ۳۰۰ میلیارد دلار در حال حاضر به حداقل ۱.۷ تریلیون دلار افزایش می‌یابد.

دولت چین این اقدام مشترک بانک مرکزی با بخش خصوصی را از طریق یک کمیسیون رگولاتوری خدمات بیمه‌‌ای چینی به نام CBIRC انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز