خبرگزاری کار ایران

رفع بلاتکلیفی ۴ کارگر انتقالی پوشینه بافت قزوین به بهمن دیزل/ قدردانی کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۰۲۹

کارگران سابق شرکت پوشینه بافت قزوین از رفع مشکلات شغلی ۴ کارگر انتقالی این کارخانه به شرکت بهمن دیزل خبر دادند که بعد از سال‌ها بلاتکلیفی مشغول به کار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران سابق شرکت پوشینه بافت قزوین گفتند: چهار کارگر رسمی کارخانه پوشینه بافت قزوین که از سال ۹۸ بعد از انتقال به کارخانه بهمن دیزل در مخالفت با عقد قرارداد موقت از کار تعلیق شده بودند، با همکاری کارفرما و رای اداره کار از یک هفته پیش در بهمن دیزل با شرایط شغلی رسمی مشغول به کار شدند.

کارگران با قدردانی از این اقدام کارفرمای شرکت بهمن دیزل، در ادامه تشریح کردند: شرکت پوشینه بافت پس از سال‌ها فعالیت، در سال ۹۸ توسط شرکت بهمن دیزل خریداری و در مجموعه‌ی این شرکت قرار گرفت و کارگران این شرکت که حدود ۲۰ کارگر قراردادی و ۴ کارگر رسمی بودند، به شرکت جدید منتقل شدند. اما مالک جدید با این ادعا که آنها هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند از به کارگیری کارگران قراردادی برای جذب چهار کارگر رسمی با شرایط شغلی سابق مخالفت می‌کرد و اصرار به قراردادی شدن آنها داشت.

کارگران افزودند: آن زمان کارفرمای جدید با همه کارگران قراردادی؛ قرارداد امضا کرد اما در مورد همکاران رسمی‌مان که مخالف تغییر وضعیت قراردادهای خود از رسمی به قراردادی بودند، نه تنها تصمیم قانونی اتخاذ نکرد بلکه تعلیق از کار نیز شدند.

آن‌ها با بیان اینکه این چهار کارگر سال پیش برای رسیدن به حق قانونی خود به اداره کار شهرستان البرز در استان قزوین شکایت کردند، افزودند: در نهایت با رای اداره کار و همکاری کارفرما این چهار کارگر رسمی بعد از دو سال بلاتکلیفی فعالیت شغلی خود را با احکام رسمی آغاز کرده و هم اکنون هیچ مشکلی ندارند.

حمیدرضا منجی (رئیس هیات مدیره گروه بهمن دیزل) نیز در رابطه با رفع بلاتکلیفی چهار کارگر انتقالی پوشینه بافت به ایلنا گفت: بر اساس احکامی که اداره کار شهرستان برای این ۴ کارگر انتقالی شرکت پوشینه بافت صادر کرده بود، مشکلات آ نها هم اکنون مرتفع شده و فعالیت خودرابا شرایط محل کار سابق آغاز کرده‌اند.

او با بیان اینکه این ۴ کارگر رسمی کارخانه پوشینه بافت بودند که بعداز انتقال به بهمن دیزل مشکلات جابجایی و قرارداد داشتند، افزود: طبق رای صادره از سوی اداره کار برای هر یک از کارگران مورد نظر حکم کاری رسمی صادر شده و آن‌ها هم اکنون همانند شرایطی که در گذشته در محل کار سابق خود داشتند را در بهمن دیزل فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز