خبرگزاری کار ایران

نگرانی از بیکاری کارگران تولی‌پرس/ توضیح مدیرعامل هلدینگ داروگر درباره وضعیت کارخانه و کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۸۲۴

مدیر عامل هلدینگ داروگر گفت: کلیه حسابهای بانکی شرکت تولی پرس و مدیران آن به دلیل بدهی‌های مالیاتی مدتهاست مسدود شده و عملا امکان واریز حقوق و تامین مواد اولیه تولید وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه بلاتکلیفی سه ماهه شغلی کارگران تولی پرس قزوین، روز (سه‌شنبه ۷ تیر ماه) مدیریت «شرکت تولی پرس» به بهانه افزایش مشکلات مالی کارخانه اقدام به تعدیل تعدادی از کارگران کرد که با اعتراض کارگران و پادرمیانی چند تن از مسئولان شهرستانی این موضوع موقتا منتفی شد.

کارگران تولی پرس گفتند: ۱۶۹ نفر از همکاران قراردادی تولی پرس و ۳۵ نفر از کارگران واحد بسته‌بندی البرز که در مجاورت هم شاغل هستند، به بهانه اتمام مدت قرارداد کار در لیست تعدیل قرار گرفتند. هر چند موضوع تعدیل کارگران موقتا منتفی شده اما این احتمال وجود دارد که در صورت رفع نشدن مشکلات کارخانه تولی پرس، در روز‌های آینده کارفرما اقدام به تعدیل نیروی کار کارخانه کند.

بیژن اسمعیلی (مدیرعامل هلدینگ داروگر) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با نگرانی کارگران تولی پرس قزوین گفت: کلیه حساب‌های بانکی شرکت تولی پرس و مدیران آن مدتهاست مسدود هستند که اخیراً نیز باتوجه به ماده۳ بخشنامه شماره ۵۴۷۸۵/۰۱ مورخ ۴/۳/۱۴۰۱ و ماده ۱۱ دستورالعمل شماره ۴۲۶۳۵۱/۹۸ مورخ ۸/۱۲/۱۳۹۸ عملاً امکان واریز از حساب دیگران نیز غیرممکن گردیده است که فرماندار محترم شهرستان البرز استان قزوین در این خصوص تمهید موقتی در نظر گرفته‌اند تا حقوق کارگران نیز در همین راستا پرداخت گردید.

اسمعیلی گفت: سهام شرکت تولی پرس در بورس خریداری شده و هیچ ارتباطی به اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی ندارد و مدیران و سهامداران درصدی این شرکت از بدو ورود تاکنون هیچگونه ارز و تسهیلات و مواد اولیه یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند و هیچ گونه درخواستی نیز در خصوص دریافت ارز و تسهیلات و یارانه‌ی خاصی نداشته و نخواهند داشت.

وی افزود: متأسفانه سازمان امور مالیاتی بدون توجه به اینکه چگونه یک شرکت می‌بایست هزینه مواد اولیه و انرژی یا حقوق کارگران را پرداخت نماید اقدام به ایجاد محدودیت نموده است و هیچگونه پاسخی به تقاضاهای قانونی مطروحه این شرکت نمی‌دهد و به توافقات قبلی فی مابین نیز توجهی نمی‌نماید.

او درباره منابع مالی موردنیاز برای پرداخت حقوق کارگران تولی پرس بعد از متوقف شدن فعالیت کارخانه گفت: حقوق کارگران تاکنون از محل فروش اموال شخصی مدیران پرداخت گردیده و باتوجه به اینکه امکان خرید مواد اولیه و تولید به خاطر محدودیت های مالیاتی ممکن نیست و مطابق فرمایش ریاست اداره کار شهرستان البرز، راهی جز اینکه تعدادی از کارگران تا رفع این محدودیت‌ها از حقوق بیکاری استفاده نمایند، وجود ندارد همچنین حتی این آمادگی وجود دارد که به محض رفع محدودیت‌ها ۲ برابر تعداد تعدیل شده در شرکت استخدام گردند، چراکه سیاست کلی مدیریت مجموعه در طول این مدت همواره حفظ نیروی کار بوده است.

اسمعیلی در پایان تصریح کرد: باتوجه به انتصاب دادستان جدید قزوین که روحیات انقلابی و دستورات عملی و منتج به نتیجه ایشان در تاکستان نیز بر کسی پوشیده نیست، این یقین وجود دارد که ایشان به عنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین حداکثر مساعدت را در راستای منویات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست محترم جمهوری در مورد حمایت از کارخانه‌های تولی پرس، بسته‌بندی البرز و تولیددارو تاکستان، در این خصوص خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز